Zobrazit minimální záznam

Devils, Ogres and Other Outsiders (Contemporary French Theatre and Drama for Children and Young Public)
dc.contributor.advisorChristov, Petr
dc.creatorPreslová, Natálie
dc.date.accessioned2017-06-01T11:42:48Z
dc.date.available2017-06-01T11:42:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78271
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je poskytnout čtenáři obraz současného francouzského divadla určeného dětem a mladému publiku. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První z nich se zabývá současnou francouzskou dramatikou pro toto publikum, jejím stavem, proudy a tendencemi, které popisuje na příkladech jednotlivých dramatických textů, které vznikly v posledních dvaceti letech, včetně těch nejnovějších. Druhá část práce se věnuje podobám současného francouzského divadla pro děti a mladé publikum, představuje nejvýznamnější režiséry a jejich přístupy k tvorbě pro toto publikum. Skrze tyto dva pohledy na danou problematiku se práce snaží představit fenomény a specifika francouzského divadla pro děti, také ve srovnání s tímto typem divadla v České republice. Pro lepší představu toho, jakou pozici má současné francouzské divadlo pro děti v rámci francouzské kultury a jaké vlivy ho formovaly, je součástí práce také stručná historie tohoto divadla ve Francii. Autorka vychází z řady monografií a vědeckých prací, z osobní zkušenosti s francouzským divadlem pro děti, z poznatků z řady navštívených francouzských konferencí, týkajících se tohoto tématu, a také z pracovní stáže v Théâtre de Villeneuve.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to provide the reader with an image of contemporary French theatre intended for children and a young audience. The thesis is divided in two main parts. The first discusses contemporary French drama for this kind of audiences, its state, trends and tendencies, described using examples of individual plays written in the past twenty years, including the latest ones. The second part of the thesis details the facets of contemporary French theatre for children and a young audience, presents the most influential directors and their specific approaches to working with this kind of audiences. From those two outlooks of the given topic, the thesis aims to present the phenomena and specifics of French theatre for children, including comparison with the Czech equivalent. For a better understanding of what the position of French theatre for children is within the context of French culture and what influences shaped it, a part of the thesis is also a brief history of this kind of theatre in France. The author draws from numerous monographs and articles written on the subject, from her own experience with French theatre for children, from numerous topical French conferences she attended and from an internship at Théâtre de Villeneuve.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdivadlocs_CZ
dc.subjectdramacs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectmládežcs_CZ
dc.subjectFranciecs_CZ
dc.subjectsoučasné divadlocs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjectjeune publiccs_CZ
dc.subjecttheatreen_US
dc.subjectdramaen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectyoung publicen_US
dc.subjectFranceen_US
dc.subjectcontemporary theatreen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjectjeune publicen_US
dc.titleĎáblové, lidožrouti a jiní outsideři (Současné francouzské divadlo pro děti a mladé publikum)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-07
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId154380
dc.title.translatedDevils, Ogres and Other Outsiders (Contemporary French Theatre and Drama for Children and Young Public)en_US
dc.contributor.refereeHorký, Luděk
dc.identifier.aleph002032717
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je poskytnout čtenáři obraz současného francouzského divadla určeného dětem a mladému publiku. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První z nich se zabývá současnou francouzskou dramatikou pro toto publikum, jejím stavem, proudy a tendencemi, které popisuje na příkladech jednotlivých dramatických textů, které vznikly v posledních dvaceti letech, včetně těch nejnovějších. Druhá část práce se věnuje podobám současného francouzského divadla pro děti a mladé publikum, představuje nejvýznamnější režiséry a jejich přístupy k tvorbě pro toto publikum. Skrze tyto dva pohledy na danou problematiku se práce snaží představit fenomény a specifika francouzského divadla pro děti, také ve srovnání s tímto typem divadla v České republice. Pro lepší představu toho, jakou pozici má současné francouzské divadlo pro děti v rámci francouzské kultury a jaké vlivy ho formovaly, je součástí práce také stručná historie tohoto divadla ve Francii. Autorka vychází z řady monografií a vědeckých prací, z osobní zkušenosti s francouzským divadlem pro děti, z poznatků z řady navštívených francouzských konferencí, týkajících se tohoto tématu, a také z pracovní stáže v Théâtre de Villeneuve.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to provide the reader with an image of contemporary French theatre intended for children and a young audience. The thesis is divided in two main parts. The first discusses contemporary French drama for this kind of audiences, its state, trends and tendencies, described using examples of individual plays written in the past twenty years, including the latest ones. The second part of the thesis details the facets of contemporary French theatre for children and a young audience, presents the most influential directors and their specific approaches to working with this kind of audiences. From those two outlooks of the given topic, the thesis aims to present the phenomena and specifics of French theatre for children, including comparison with the Czech equivalent. For a better understanding of what the position of French theatre for children is within the context of French culture and what influences shaped it, a part of the thesis is also a brief history of this kind of theatre in France. The author draws from numerous monographs and articles written on the subject, from her own experience with French theatre for children, from numerous topical French conferences she attended and from an internship at Théâtre de Villeneuve.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990020327170106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV