Možnosti distribuce obsahu na příkladu vybraných českých a zahraničních médií
Possibilities of content distribution on the example of Czech and foreign media
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78172Identifiers
Study Information System: 177849
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Jirků, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
15. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
nová média, propagace obsahu, distribuce obsahu, sociální sítě, blogy, uživatelský obsahKeywords (English)
new media, content promotion, content distribution, social media, blogs, user generated contentDiplomová bakalářská práce Možnosti distribuce obsahu na příkladu vybraných českých a zahraničních médií se zabývá popisem aktuálního stavu online a tištěných médií, tím, jakým problémům média čelí a jaké jsou možnosti řešení těchto problémů. Jedním z nich je právě i distribuce a propagace obsahu. Média musí stále častěji hledat způsoby, jak pro svůj obsah najít čtenáře. To je v dnešní době čím dál tím složitější, protože se, zejména v online prostředí, mění chování čtenářů. V teoretické části se tedy tyto problémy snažím konkrétně pojmenovat nejprve sám a poté s pomocí tematických rozhovorů s představiteli několika současných českých médií. Zároveň popisuji začínající projekt Trafica, jehož jsem spoluautorem. V teoretické části čerpám jak z odborné literatury, jako je například Ubavit se k smrti Neila Postmana nebo výběr z díla Marshalla McLuhana, tak zejména - vzhledem k povaze práce - z online zdrojů. V praktické části se zaměřuji na dva výzkumy. Respondenty prvního výzkumu jsou čtenáři. Zde se snažím pochopit zejména jejich čtenářské návyky. Ve druhém výzkumu se zaměřuji přímo na novináře a snažím se pochopit, jaké problémy jim ztěžují práci a jak se dívají na budoucnost v tomto oboru. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
My bachelor thesis Possible ways to promote and distribute content on the example of the chosen Czech and foreign media describes the current state of online and print media, what problems and challenges are they facing and what are the possible solutions to those. One of these problems is also the distribution and promotion of medial content. Media are more often forced to look for new ways of finding target readers for their content which is much more complicated nowadays, in online environment particularly, because the readers' behaviour is now changing. In the theoretical part I am trying to specify and name these problems; firstly by myself and then with the help of in-depth interviews with leading representatives of few chosen Czech media. I also dedicated one chapter to the description of a start-up called Trafica, to which I am also a co-founder. My resources were on the one hand literature, such as Amusing Ourselves to Death by Neil Postman or selection of Marshall McLuhan's work, but on the other hand I have used mostly online resources, which is due to the not properly examined subject of the thesis. The practical part is focused on two surveys. The respondents of the first survey are readers. In this survey I am trying to understand mostly their reading habits. In the second research I focus...