Efficient market hypothesis in the modern era
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78069Identifikátory
SIS: 165518
Katalog UK: 990021134830106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Korbel, Václav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mezinárodní ekonomická a politická studia
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
21. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
financial assets, market efficiency hypothesis, market inefficiencyKlíčová slova (anglicky)
efficient market hypothesis, market inefficiencies, financial bubbles, crisis, asset pricing, price allocationTeorie efektivních trhů se stala a stále tvoří ústřední předpoklad finančního modelování. Ve své podstatě je tato teorie konstatování o efektivním začlenění dostupných informací do cen aktiv, jež má za následek, že cena je tak shodná s 'vnitřní' hodnotou aktiva. Ačkoliv se pojem informačně efektivní finanční trhy od své formulace zakotvily v samotném jádru našeho chápání oceňování aktiv, když je tato teorie vystavena empirickému zkoumání, stále častěji dochází k prokazování anomálií nevysvětlitelných v rámci této teorie. Nové akademické prameny se objevily, se záměrem objasnění těchto empir- ických porušení efektivity trhů, s poněkud smíšenými výsledky. Nové modely a teorie často pouze omezují na specifickou anomálii, bez formulace všeobecného a konzistentního teoretického rámce, nebo je jejich existence neslučitelná s obecným stavem na finančních trzích, která má tendenci být efektivní a racionální. Tato práce zkoumá vztah mezi informacemi a finančními trhy, s přihlédnutím k vývoji, ke kterému došlo od prvotní formulace teorie efektivních trhů. Následně bude navržen nový teoretický model pro oceňování aktiv a tímto také efek- tivnost finančních trhů, na základě meta-analýzy...
Efficient Market Hypothesis (EMH) has been the central assumption of financial modelling in the previous decades. At its core, it is a statement about the efficient incorporation of available information in the prices of assets, rendering each price a 'true' representation of the asset's intrinsic value. The notion of informationally efficient financial markets has been, since its formulation, entrenched in the very core of our understanding of how asset pricing works, yet, with ever so increasing frequency, when subjected to empirical scrutiny, it fails to prove its explanatory and predictive prowess. New academic strands emerged have emerged as a result, attempting to explain those empirical short-comings, with rather mixed results. The new models and theories often either explain a singular anomaly, rather than pro- viding a generalized and consistent theoretical framework, or are exclusive with the general state of financial markets, which tends to be efficient and rational. This thesis shall explore the relationship of information and financial mar- kets, taking into account developments that have occurred since the inception of the EMH. Subsequently it will present a new theoretical model for asset pric- ing and ipso facto the efficiency of financial markets, based on meta-analysis of information, along...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...
