Sémiotická analýza brandu Staropramen a jeho přičlenění k marketingovému archetypu
Semiotic analysis of a Staropramen brand and his affiliations with marketing archetype
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78042Identifikátory
SIS: 153102
Katalog UK: 990020960820106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Podzimek, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
29. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
Archetypy, řízení značky, heraldika, mytologie, StaropramenKlíčová slova (anglicky)
Archetypes, brand building, heraldic, mythology, StaropramenCílem práce je podrobná analýza vizuální identity značky Staropramen na základě teorie využití archetypálních obrazů v marketingu. V teoretické části se zabývám archetypální teorií Jungových dvanácti archetypů, mezi které patří předobrazy toužící po nezávislosti: Neviňátko, Objevitel a Mudrc, archetypy toužící zanechat ve světě stopu: Hrdina, Psanec a Kouzelník, skupina toužící po sounáležitosti: Jeden z nás, Milenec a Klaun, skupina toužící dát světu řád: Pečovatel, Tvůrce a Vládce. Tato teorie je vztažena k využití poznatků z psychologie v marketingové praxi. Zvláštní důraz je kladen na rozdíly mezi jednotlivými archetypy dané touhy, ale také na teoretický základ vyprávění příběhů. V praktické části práce analyzuji vizuální identitu značky Staropramen, kterou rozebírám na jednotlivé prvky. Jejich význam dohledávám v pramenech z oblasti heraldiky, mytologie, botaniky, psychologie a etymologie. Na základě dohledaných asociací provádím komparativní analýzu s teoretickým základem popisujícím využití archetypů v marketingu, kdy popisuji body shody a body rozdílů. V závěru práce popisuji výsledky analýzy, které odhalily nejednotnou vizuální identitu značky Staropramen, a uvádím doporučení do budoucna, kterým je zdůraznění prvků archetypu Tvůrce ve vizuální identitě a navazujících komunikačních...
The aim of this thesis is the visual identity of the brand Staropramen analysis based on the theory of archetypes applied in marketing science. The theoretical part is focused on the archetypal theories of Jung. He marked twelve archetypes in his work, which include four main categories based on the desire they want to satisfy. The yearning for paradise: The Innocent, The Explorer and The Sage, archetypes that want to leave a thumbprint on the world: The Hero, The Outlaw and The Magician, a group that knows no man or no women is an island: The Regular Guy / Gal also known as The Everyman, The Lover and The Jester, group desiring to provide structure to the world: The Caregiver, The Creator and The Ruler. This theory is related to the use of the knowledge of psychology in marketing practice. I focused on the differences between the various archetypes on one desire too, but also the on the theoretical basis of storytelling. In the practical part I analyse the visual identity of the brand Staropramen, that I take apart to single symbols. Their importance I found in sources in the field of heraldry, mythology, botany, psychology and etymology. On the basis of identified associations I do a comparative analysis of the theoretical basis for describing the use of archetypes in marketing, describing points...
