Kulturní publicistika Josefa Hejzlara o čínském umění v tisku v letech 1957-2011
Joseph Hejzlar's Cultural Publicism of Chinese art in press (1957-2011)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77862Identifikátory
SIS: 168709
Kolekce
- Kvalifikační práce [17588]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Köpplová, Barbara
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
kulturní publicistika, esej, Čína, čínské umění, krajinomalba, analýza uměleckého textuKlíčová slova (anglicky)
cultural journalism, essay, China, Chinese art, landscape, analysis of literary textPráce mapuje dílo českého publicisty, překladatele, sinologa a historika umění Josefa Hejzlara, konkrétně jeho kulturní publicistickou tvorbu v periodickém tisku v letech 1957- 2011, zaměřenou na asijskou kulturu, a to především na čínské výtvarné umění, které v letech 1951-1956 studoval na Pekingské universitě. Cílem práce je zmapování publicistické kulturní tvorby Josefa Hejzlara a analýza vybraných esejů, které vyšly v letech 1957-2011 v týdeníku Kultura, Literárních novinách a v časopise Výtvarné umění. V textu budou dále vymezeny hlavní rysy Hejzlarova rukopisu.
The thesis describes the work of Josef Hejzlar, Czech journalist, translator, sinologist and historian of arts, specifically, his cultural journalistic work in the periodical press in 1957- 2011. It focuses on Asian culture, especially Chinese arts, which he studied at Beijing University of oriental arts in 1951-1956. The aim is to map art publications by Josef Hejzlar and analysis of selected essays, which were published in 1957-2011 in Kultura, Literární noviny and magazine Výtvarné umění. This text will also describe the main features of Hejzlar's writing style.