dc.contributor.advisor | Maršík, Josef | |
dc.creator | Musil, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T09:53:57Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T09:53:57Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/77787 | |
dc.description.abstract | Současné rozhlasové vysílání stále více směřuje k proudovému vysílání a rozhlas se poslouchá především nesoustředěně a kulisově. Tato práce se zaměřuje na to, zda i v takových podmínkách je prostor pro složitější žánr, jakým je například rozhlasový dokument. Jaké je jeho postavení v rozhlasu, co to vlastně rozhlasový dokument je a jak se tvoří? Nejen na tyto otázky se tato práce snaží najít odpověď. V první části práce se autor zaměřuje nejprve na teoretická východiska rozhlasové tvorby a na specifika rozhlasového vysílání. Na základě dostupné literatury se snaží popsat žánry, které jsou na hranici mezi publicistikou a uměním, kam také patří dokument. Práce se dále snaží popsat současný stav dokumentární tvorby Českého rozhlasu a charakterizuje vybrané řady. V poslední části práce se pak autor soustředí na cyklus Příběhy 20. století, který se snaží charakterizovat, popsat některá jeho východiska a přiblížit jeho tvorbu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Current radio broadcasting increasingly aims to the stream broadcasting and radio listening is primarly distracted. This thesis examine if there are conditions for more complex genre, such as a radio documentary. What is position of radio documentary on the radio, what it actually is radio documentary and how it is made? This thesis tries to find answer to these questions. In the first part, the autor focuses on theoretical basis of radio production and on the broadcasting specifics. Based on available literature author attempts to describe genres that are on the border between journalism and art. Thesis also tries to describe the current state of documentary of Český rozhlas and characterizes some series. In the last part, the author focuses on the Stories of the 20th Century, which he tries to characterize, describe some of its bases and shows how it is made. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Dokument | cs_CZ |
dc.subject | rozhlas | cs_CZ |
dc.subject | rozhlasový dokument | cs_CZ |
dc.subject | Příběhy 20. století | cs_CZ |
dc.subject | Post Bellum | cs_CZ |
dc.subject | Paměť národa | cs_CZ |
dc.subject | Mikuláš Kroupa | cs_CZ |
dc.subject | Adam Drda | cs_CZ |
dc.subject | Documentary | en_US |
dc.subject | radio | en_US |
dc.subject | radio documentary | en_US |
dc.subject | Stories of the 20th century | en_US |
dc.subject | Post Bellum | en_US |
dc.subject | Memory of Nations | en_US |
dc.subject | Mikuláš Kroupa | en_US |
dc.subject | Adam Drda | en_US |
dc.title | Současný rozhlasový dokument se zvláštním zřetelem k cyklu Příběhy 20.století | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-06-15 | |
dc.description.department | Department of Journalism | en_US |
dc.description.department | Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 166646 | |
dc.title.translated | Contemporary Audiodocumentary with Regard to Příběhy 20.století Cycle | en_US |
dc.contributor.referee | Štoll, Martin | |
dc.identifier.aleph | 002092882 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Žurnalistika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Journalism | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Journalism | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Žurnalistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Journalism | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Současné rozhlasové vysílání stále více směřuje k proudovému vysílání a rozhlas se poslouchá především nesoustředěně a kulisově. Tato práce se zaměřuje na to, zda i v takových podmínkách je prostor pro složitější žánr, jakým je například rozhlasový dokument. Jaké je jeho postavení v rozhlasu, co to vlastně rozhlasový dokument je a jak se tvoří? Nejen na tyto otázky se tato práce snaží najít odpověď. V první části práce se autor zaměřuje nejprve na teoretická východiska rozhlasové tvorby a na specifika rozhlasového vysílání. Na základě dostupné literatury se snaží popsat žánry, které jsou na hranici mezi publicistikou a uměním, kam také patří dokument. Práce se dále snaží popsat současný stav dokumentární tvorby Českého rozhlasu a charakterizuje vybrané řady. V poslední části práce se pak autor soustředí na cyklus Příběhy 20. století, který se snaží charakterizovat, popsat některá jeho východiska a přiblížit jeho tvorbu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Current radio broadcasting increasingly aims to the stream broadcasting and radio listening is primarly distracted. This thesis examine if there are conditions for more complex genre, such as a radio documentary. What is position of radio documentary on the radio, what it actually is radio documentary and how it is made? This thesis tries to find answer to these questions. In the first part, the autor focuses on theoretical basis of radio production and on the broadcasting specifics. Based on available literature author attempts to describe genres that are on the border between journalism and art. Thesis also tries to describe the current state of documentary of Český rozhlas and characterizes some series. In the last part, the author focuses on the Stories of the 20th Century, which he tries to characterize, describe some of its bases and shows how it is made. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020928820106986 | |