Prožitková pedagogika a seznamovací kurz Jaboku 2005
The Pedagogy of Experience and Jabok Introductory Course 2005
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7774Identifiers
Study Information System: 18585
Collections
- Kvalifikační práce [1559]
Author
Advisor
Referee
Růžička, Vít
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Pastoral and Social Work
Department
Jabok
Date of defense
11. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato práce se zabývá prožitkovou pedagogikou jako jednou z možností výchovy ve volném čase. Tato pedagogika není něčím abstraktním, co by existovalo jen v teorii, ale tvoří ji a využívají konkrétní lidé (všichni ti, kteří jsou přesvědčeni o tom, že psychicky a sociálně vyzrálejší lidé dovedou lépe a kvalitněji zvládat vlastní život a současně lépe obstát v těžkých obdobích života, než ti, kteří jsou sice fyzicky zdatní, ale jinak nevyzrálí). Má vést k tomu, aby její aktivity a hry byly cestou člověka ke světu, k okolní přírodě, k druhým lidem i k sobě samému. Tento typ výchovy má nejen uspokojovat nynější vzrůstající potřebu silných zážitků, ale hlavně má nabízet cestu k dospělosti a zdravě působit na člověka, zejména na jeho osobnostní růst, samostatnost, zodpovědnost, zdravé sociální chování a rozvoj dovedností. Cílem této práce je seznámit čtenáře s touto prožitkovou pedagogikou, nabídnout jim inspirace a návod pro realizaci kurzu, který je postaven na prožitkové pedagogice a praktickou ukázku konkrétního realizovaného kurzu, který autorka absolvovala v roli instruktora. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This final work deals with outdoor pedagogy and introduced workshop of Jabok in 2005. First there is general paper on experience and outdoor pedagogy. Then there is general description outdoor workshop (how prepore, do and appraise this workshop). The finally there is presentation of introduced workshop of Jabok in 2005 (where is mainly appraise this workshop). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)