Zobrazit minimální záznam

Image of Luxembourg in Czech history textbooks in the 19th and 20th century
dc.contributor.advisorDoležalová, Eva
dc.creatorŠťastný, Antonín
dc.date.accessioned2021-03-23T21:04:25Z
dc.date.available2021-03-23T21:04:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77533
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je charakterizovat obraz Lucemburků v českých učebnicích dějepisu v 19. a 20. století. Práce vychází z předpokladu, že výuka dějepisu ve školách (základních a středních) se výrazně podílí na utváření identity mladého člověka. Diplomová práce popisuje vývoj tohoto obrazu a způsob, jakým se do vzdělávacích publikací promítaly aktuální dobové nálady a jejich proměny v kontextu historického vývoje. Dynamický vývoj obrazu českých dějin 14. a 15. století v učebnicích je ústředním námětem práce. Zaměřena bude především na historické postavy českých lucemburských králů: Jana Lucemburského, Karla IV., Václav IV. a Zikmunda Lucemburského.cs_CZ
dc.description.abstractThe objective of this diploma thesis is to characterize the image of Luxembourgs in the Czech history textbooks in the 19th and 20th century. The work is based on the assumption that the history education takes a significant part in making a young person's identity. The thesis describes the development of this image and the way in which the educational literature reflected the atmosphere of the day and its transformation in the context of historical development. The dynamic development of the image of the Czech history of 14th and 15th centuries is the central theme of the work. It will be mainly focused on the historical figures of Bohemian Luxembourg kings: John of Luxembourg, Charles IV, Wenceslaus IV and Sigismund of Luxembourg.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectučebnice dějepisucs_CZ
dc.subjectvýuka dějepisucs_CZ
dc.subjectLucemburkovécs_CZ
dc.subjectvzdělanostcs_CZ
dc.subjectvzdělávací reformycs_CZ
dc.subjecthistory textbooksen_US
dc.subjectteaching of historyen_US
dc.subjecteducational reformsen_US
dc.subjectHouse of Luxembourgen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleObraz Lucemburků v Českých učebnicích dějepisu v 19. a 20. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-16
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId166214
dc.title.translatedImage of Luxembourg in Czech history textbooks in the 19th and 20th centuryen_US
dc.contributor.refereeBeneš, Zdeněk
dc.identifier.aleph002105185
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of European Cultureen_US
thesis.degree.disciplineDějiny evropské kulturycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakulta::Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Faculty::Institute of Christian Art Historyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny evropské kulturycs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of European Cultureen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je charakterizovat obraz Lucemburků v českých učebnicích dějepisu v 19. a 20. století. Práce vychází z předpokladu, že výuka dějepisu ve školách (základních a středních) se výrazně podílí na utváření identity mladého člověka. Diplomová práce popisuje vývoj tohoto obrazu a způsob, jakým se do vzdělávacích publikací promítaly aktuální dobové nálady a jejich proměny v kontextu historického vývoje. Dynamický vývoj obrazu českých dějin 14. a 15. století v učebnicích je ústředním námětem práce. Zaměřena bude především na historické postavy českých lucemburských králů: Jana Lucemburského, Karla IV., Václav IV. a Zikmunda Lucemburského.cs_CZ
uk.abstract.enThe objective of this diploma thesis is to characterize the image of Luxembourgs in the Czech history textbooks in the 19th and 20th century. The work is based on the assumption that the history education takes a significant part in making a young person's identity. The thesis describes the development of this image and the way in which the educational literature reflected the atmosphere of the day and its transformation in the context of historical development. The dynamic development of the image of the Czech history of 14th and 15th centuries is the central theme of the work. It will be mainly focused on the historical figures of Bohemian Luxembourg kings: John of Luxembourg, Charles IV, Wenceslaus IV and Sigismund of Luxembourg.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantBaletka, Tomáš
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990021051850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV