Zobrazit minimální záznam

Using Projects to Motivate Students in Mathematics
dc.contributor.advisorKubínová, Marie
dc.creatorSložilová, Šárka
dc.date.accessioned2017-03-30T17:15:59Z
dc.date.available2017-03-30T17:15:59Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7751
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce jsou možnosti využití projektového vyučování k motivování žáků ke studiu matematiky. Práce je prokládána sebereflexemi autorky z různých fází jejího studia problematiky motivace, projektového vyučování a především tvorby projektů. Text práce je rozdělen na pět hlavních kapitol. Úvod je věnován autorčině motivaci k napsání této práce. Druhá kapitola je teoretická a zabývá se motivací žáků k učení z pohledu psychologie a didaktiky. Třetí kapitola pojednává o projektech. Je zde popsán vznik projektové metody, definovány základní pojmy, rozebrána vhodnost projektu z hlediska nových přístupů k motivování žáků a charakterizováno projektové vyučování jako specifické vzdělávací strategie. Ve čtvrté kapitole následuje popis plánování a konstrukce projektů ve vyučování matematice obecně, rozbor původních autorčiných projektů z hlediska nových poznatků a podrobný postup při tvorbě výsledného projektu. Pátá kapitola přináší informace o reformě českého školství, o základních myšlenkách Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a o využití projektového vyučování ve školních vzdělávacích programech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis aims to show the possible use of project teaching in order to motivate pupils to study mathematics. The thesis is interspersed with author's self-reflections which came up during her study of motivation questions, project teaching and above all, the construction of projects. The content is divided into five parts. The first of them follows the author's motivation to write this thesis. Second chapter is theoretical; it is concerned with the psychological and didactical point of view on pupils' motivation to study. Third chapter deals with projects. In this chapter, a development of the project method is described, the basic notions are defined, the applicability of projects is analysed from the point of view of new approaches to motivate pupils and the project teaching is characterised as a specific educational theory. The fourth chapter contains a general description of planning and construction of projects in mathematics, an analysis of author's primary projects in comparison with her new knowledge and a new project creation detailed process. Fifth chapter gives information about the Czech education reforms, about the fundamental themes of RVP ZV (General educational programme for elementary school) and about the use of project teaching in school educational programmes. Powered by TCPDF...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVyužití projektového vyučování k motivování žáků v matematicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-11
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21367
dc.title.translatedUsing Projects to Motivate Students in Mathematicsen_US
dc.contributor.refereeDvořák, Petr
dc.identifier.aleph001189194
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem diplomové práce jsou možnosti využití projektového vyučování k motivování žáků ke studiu matematiky. Práce je prokládána sebereflexemi autorky z různých fází jejího studia problematiky motivace, projektového vyučování a především tvorby projektů. Text práce je rozdělen na pět hlavních kapitol. Úvod je věnován autorčině motivaci k napsání této práce. Druhá kapitola je teoretická a zabývá se motivací žáků k učení z pohledu psychologie a didaktiky. Třetí kapitola pojednává o projektech. Je zde popsán vznik projektové metody, definovány základní pojmy, rozebrána vhodnost projektu z hlediska nových přístupů k motivování žáků a charakterizováno projektové vyučování jako specifické vzdělávací strategie. Ve čtvrté kapitole následuje popis plánování a konstrukce projektů ve vyučování matematice obecně, rozbor původních autorčiných projektů z hlediska nových poznatků a podrobný postup při tvorbě výsledného projektu. Pátá kapitola přináší informace o reformě českého školství, o základních myšlenkách Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a o využití projektového vyučování ve školních vzdělávacích programech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis aims to show the possible use of project teaching in order to motivate pupils to study mathematics. The thesis is interspersed with author's self-reflections which came up during her study of motivation questions, project teaching and above all, the construction of projects. The content is divided into five parts. The first of them follows the author's motivation to write this thesis. Second chapter is theoretical; it is concerned with the psychological and didactical point of view on pupils' motivation to study. Third chapter deals with projects. In this chapter, a development of the project method is described, the basic notions are defined, the applicability of projects is analysed from the point of view of new approaches to motivate pupils and the project teaching is characterised as a specific educational theory. The fourth chapter contains a general description of planning and construction of projects in mathematics, an analysis of author's primary projects in comparison with her new knowledge and a new project creation detailed process. Fifth chapter gives information about the Czech education reforms, about the fundamental themes of RVP ZV (General educational programme for elementary school) and about the use of project teaching in school educational programmes. Powered by TCPDF...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011891940106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV