Zobrazit minimální záznam

Motivation to participate in gambling and its meaning in life of young men: qualitative research
dc.contributor.advisorVacek, Jaroslav
dc.creatorGutkaisová, Lucie
dc.date.accessioned2017-06-01T08:08:06Z
dc.date.available2017-06-01T08:08:06Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77282
dc.description.abstractVýchodiska: Hazardní hry jsou neustále se rozvíjející oblastí patologického chování, které navíc díky technologickému pokroku nabývají dalších podob. Nejen v souvislosti s moderními technologiemi se objevují mladí lidé provozující hazard, kteří mohou představovat latentní riziko napříč celou společností. Cíl: Hlavním cílem studie je vysledovat pomocí kvalitativních výzkumných metod motivaci mladých hráčů k účasti na hazardní hře. Přidruženým cílem je zjistit primární impulz k první hazardní hře, subjektivně pociťované zisky a ztráty ze hry, vývoj hazardního hraní a srovnání motivů mladých mužů s různou mírou problému s hazardní hrou. Metody: Respondenti byli vybírání pomocí metody sněhové koule. Následně s nimi byly provedeny polostrukturované rozhovory. Dále byl všem participantům předložen záznamový arch zachycující sociodemografické odlišnosti a dotazník SOGS pro zjištění míry problému s hazardní hrou. Výzkumný soubor: Výzkumný soubor tvoří celkem 10 respondentů mužského pohlaví ve věku od 18 do 26 let. Věkový průměr činí 23,1 let (nejmladší 18, nejstarší 26 let). Převažují středoškolsky vzdělaní participanti, přičemž polovina z dotazovaných v současné době studuje a menší polovina je zaměstnaná. Jeden z respondentů je nezaměstnaný. Nejčastěji hranou hazardní hrou se mezi respondenty ukazují...cs_CZ
dc.description.abstractBackground: Gambling games are evolving areas of pathological behavior, which, moreover, thanks to technological progress, take other forms. Not only in the context of the modern technologies are emerging young people engaged in gambling, who may represent a latent risk across the entire company. Aims: The main objective of the study is to trace the use of qualitative research methods motivation of young players to participate in a gambling game. A related goal is to identify the primary impulse for the first gambling game, subjectively perceived gains and losses from the game, the development of a hazardous and comparison of the motives of the young men with varying degrees of problem gambling game. Methods: Respondents were collecting method using snowballs. Subsequently, the semistructured interviews were made with them. Further was all participants presented the record sheet showing the socio-demographic differences, and a questionnaire SOGS to determine the extent of the problem with the gambling game. Research file: File the research consists of a total of 10 male respondents aged from 18 to 26 years old. The average age is 23,1 years (the youngest 18, the oldest 26 years). The most participants have secondary education, while half of the respondents currently studying and less than half are...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjecthazardcs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectdospívajícícs_CZ
dc.subjectmladí dospělícs_CZ
dc.subjectpatologické hráčstvícs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectgamblingen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectadolescentsen_US
dc.subjectyoung adultsen_US
dc.subjectpathological gamblingen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.titleMotivace k účasti na hazardní hře a její význam v životě mladé generace: kvalitativní výzkumcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-26
dc.description.departmentDepartment of Adictology First Faculty of Medicine and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId158385
dc.title.translatedMotivation to participate in gambling and its meaning in life of young men: qualitative researchen_US
dc.contributor.refereeMatoušek, Petr
dc.identifier.aleph002067650
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Adictology First Faculty of Medicine and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVýchodiska: Hazardní hry jsou neustále se rozvíjející oblastí patologického chování, které navíc díky technologickému pokroku nabývají dalších podob. Nejen v souvislosti s moderními technologiemi se objevují mladí lidé provozující hazard, kteří mohou představovat latentní riziko napříč celou společností. Cíl: Hlavním cílem studie je vysledovat pomocí kvalitativních výzkumných metod motivaci mladých hráčů k účasti na hazardní hře. Přidruženým cílem je zjistit primární impulz k první hazardní hře, subjektivně pociťované zisky a ztráty ze hry, vývoj hazardního hraní a srovnání motivů mladých mužů s různou mírou problému s hazardní hrou. Metody: Respondenti byli vybírání pomocí metody sněhové koule. Následně s nimi byly provedeny polostrukturované rozhovory. Dále byl všem participantům předložen záznamový arch zachycující sociodemografické odlišnosti a dotazník SOGS pro zjištění míry problému s hazardní hrou. Výzkumný soubor: Výzkumný soubor tvoří celkem 10 respondentů mužského pohlaví ve věku od 18 do 26 let. Věkový průměr činí 23,1 let (nejmladší 18, nejstarší 26 let). Převažují středoškolsky vzdělaní participanti, přičemž polovina z dotazovaných v současné době studuje a menší polovina je zaměstnaná. Jeden z respondentů je nezaměstnaný. Nejčastěji hranou hazardní hrou se mezi respondenty ukazují...cs_CZ
uk.abstract.enBackground: Gambling games are evolving areas of pathological behavior, which, moreover, thanks to technological progress, take other forms. Not only in the context of the modern technologies are emerging young people engaged in gambling, who may represent a latent risk across the entire company. Aims: The main objective of the study is to trace the use of qualitative research methods motivation of young players to participate in a gambling game. A related goal is to identify the primary impulse for the first gambling game, subjectively perceived gains and losses from the game, the development of a hazardous and comparison of the motives of the young men with varying degrees of problem gambling game. Methods: Respondents were collecting method using snowballs. Subsequently, the semistructured interviews were made with them. Further was all participants presented the record sheet showing the socio-demographic differences, and a questionnaire SOGS to determine the extent of the problem with the gambling game. Research file: File the research consists of a total of 10 male respondents aged from 18 to 26 years old. The average age is 23,1 years (the youngest 18, the oldest 26 years). The most participants have secondary education, while half of the respondents currently studying and less than half are...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990020676500106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV