Moje zdraví vyhrává-neziskový projekt na podporu zdraví u dětí
My health-winning non-profit project to promote the health of children
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77182Identifiers
Study Information System: 151941
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Shavit, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
13. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Dětská obezita Strava Aktivní pohyb Zdravý životní styl Neziskový marketing Fundraising Marketingová komunikace Nová média Projektový management GamifikaceKeywords (English)
Children's obesity Nutrition Active movement Healthy lifestyle Nonprofit marketing Fundraising Marketing communication New media Project management Gamification(abstrakt) Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s projektem na podporu lepšího životního stylu u dětí, konkrétně pak zlepšení stravy a aktivního pohybu. Práce se v úvodu věnuje problematice dětské obezity a obezity obecně a jejímu dopadu na společnost v budoucnosti. V první kapitole se práce opírá o teoretické informace potřebné k rozpracování komplexního návrhu projektu, jakými jsou marketing, financování neziskového projektu a projektový management. V další kapitole jsou rozpracována data o českých dětech, jejich rodičích a dalších klíčových subjektech, které mohou tento negativní trend ovlivnit. Na základě těchto dat je poté v praktické části bakalářské práce rozpracován komplexní návrh projektu od jeho financování, přes jeho technické ukotvení a následuje kapitola o komunikační strategii, jak projekt dostat k cílové skupině a jak získat potřebné finance a sponzory pro jeho spuštění. V závěru jsou všechny uvedené informace zhodnocené, zda na základě všech zjištěných dat má projekt potenciál být skutečně uvedený na trh.
The aim of this thesis is to introduce the project that wants to improve children's lifestyle, especially diet and active movement. The introduction of the thesis gives a brief overview of the issue of childhood obesity and obesity in general and its impact on society in the future. The first part is based on theoretical information needed for the development of a comprehensive project proposal, such as marketing, fundraising and project management. The next chapter elaborates data of Czech children's lifestyle, their parents and other key actors that can affect this negative trend. Based on these data, the practical part of the thesis then comes up with a comprehensive project proposal from its financing, through its technical and anchoring the chapter on communication strategy, to how the project will reach the target audience and how to obtain the necessary finances and sponsors for its launch. In the end, all the information are reviewed and summarized, whether on the basis of all the data, the project has the potential to be launched.