Marketingový mix DHK Baník Most a návrhy na jeho zlepšení
Marketing mix DHK Baník Most and proposals for its improvement
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76991Identifiers
Study Information System: 163093
Collections
- Kvalifikační práce [8927]
Author
Advisor
Referee
Pecinová, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 5. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketingový mix, komunikační mix, marketingový výzkum, dotazníkKeywords (English)
marketing mix, communication mix, marketing research, questionarreMARKETINGOVÝ MIX DHK BANÍK MOST A NÁVRHY NA JEHO ZLEPŠENÍ Bakalářská práce se bude zabývat analýzou marketingového mixu házenkářského klubu DHK Baník Most. Cíl práce: Zjistit pomocí výzkumných metod účinnost jednotlivých marketingových nástrojů. Zpracovat návrhy a doporučení pro zlepšení marketingového mixu klubu, které mají přispět k přilákání nových fanoušků a zvýšit spokojenost těch stávajících. Metody: Pro získání potřebných dat bylo využito pozorování, neformálního interview a dotazníkového šetření. Výsledky: Na základě získaných dat a informací byly odhaleny nedostatky v koncepci jednotlivých marketingových nástrojů. Jednalo se především o upravení doprovodného programu v průběhu utkání a fungování halového bufetu. Dále pak byly navrženy korekce v oblasti výhod plynoucích ze zakoupení sezonní permanentky. Doporučení se také týkaly propagace klubu, byly vzpomenuty typy propagace, kterých by klub mohl více využívat. Všechny návrhy, jak tyto nedostatky odstranit, byly prezentovány vedení klubu pro budoucí realizaci. Klíčová slova: marketingové nástroje, marketingový výzkum, dotazník, interview, házená
MARKETING MIX OF DHK BANÍK MOST AND PROPOSALS FOR ITS IMPROVEMENT This Bachelor thesis is focused on the analysis of marketing mix of handball club DHK Baník Most. Aim of the thesis: Use of research methods in order to determine efficiency of particular marketing tools. Present proposals and recommendations for improvement of marketing mix of the club, which should help attract new fans and to satisfy the already involved. Methods: It was used observation, informal interview and questionnare survey for collecting data. Results: There have been found some flaws in conception of marketing tools based on the data collected. The most urgent changes were identified in the area of accompanying program during the game and the fast food services. There have also been some suggested changes in seasons ticket management in terms of profit. Other recommendation also dealt with improved promotion of the club, which should be more used in the future. Proposals and suggestions identified have been presented to the club management for potential realisation. Key words: marketing tools, marketing research, questionnare, interview, handball