Marketingový výzkum hodnoty značky Nike
Nike Brand Equity Marketing Research
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76952Identifiers
Study Information System: 148833
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Značka, Nike, hodnota značky, značka jako produkt, generace YKeywords (English)
Brand, Nike, brand equity, brand as product, generation YNázev: Marketingový výzkum hodnoty značky Nike Cíle: Pomocí marketingového výzkumu zjistit hodnotu značky Nike z hlediska vnímání jednotlivých atributů produktu jeho současnými či potenciálními uživateli. Těmi jsou v rámci práce členové generace Y žijící v Praze. Metody: Kvantitativní výzkum - elektronické dotazování. Výsledky: Z hlediska produktu představuje Nike pro pražskou generaci Y v současnosti nejznámější a nejpoužívanější sportovní značku. Důvodem je nadprůměrná kvalita, vzhled a také výborná fyzická dostupnost jejího produktu. Potvrzením objektivity výsledků je fakt, že jako typického uživatele produktu Nike uvedla tato generace v naprosté většině sebe sama. Klíčová slova: Značka, Nike, hodnota značky, značka jako produkt, generace Y.
Title: Nike Brand Equity Marketing Research Objectives: Using marketing research to find out about Nike brand equity through perception of individual product attributes by their current or potential customers. Within the thesis, these customers are members of generation Y currently living in Prague. Methods: Quantitative research - electronic questioning. Results: In terms of product, to Prague generation Y Nike currently represents the most famous and the most used sports brand. The reason is its (product) above-average quality, design, and also its great availability. Results' objectivity is embodied by the fact that the total majority of this generation chose itself as typical Nike product user. Keywords: Brand, Nike, brand equity, brand as product, generation Y.