Marketingový výzkum o sponzoringu Ligy mistrů UEFA v ČR
Marketing research - sponsoring of the UEFA Champions League in the Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76947Identifiers
Study Information System: 148832
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Štědroň, Bohumír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Marketingový výzkum, sponzor, Liga mistrů, fotbalKeywords (English)
Marketing research, sponsor, Champions League, footballNázev: Marketingový výzkum o sponzoringu Ligy mistrů UEFA v ČR Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit, zda u širší veřejnosti existuje povědomí o sponzoringu Ligy mistrů ve fotbale. Především, a to na základě dotazníkového šetření, bylo zkoumáno, jestli veřejnost při sledování této fotbalové soutěže sponzoring a konkrétní sponzory Ligy mistrů vnímá, zda je vůbec zná, a pokud ano, tak který se zdá být tím nejvýznamnějším. Dále byl také zkoumán zájem veřejnosti o Ligu mistrů a fotbal obecně. Metody: Práce vychází z teoretických poznatků, vážících se k danému tématu. Pro zjištění znalosti sponzoringu Ligy mistrů ve fotbale byl použit marketingový výzkum - dotazníková metoda šetření. Výsledky jsou zachyceny pomocí tabulek a grafů. Výsledky: Marketingový výzkum o sponzoringu Ligy mistrů ve fotbale odhalil, že celkově 82% respondentů dotazníku, zná alespoň jednoho ze šesti oficiálních sponzorů Ligy mistrů ve fotbale. Výsledky výzkumu ukázaly, že vůbec nejznámějším sponzorem je holandský výrobce piva - Heineken, který se rovněž jeví i jako nejvýznamnější. Klíčová slova: Marketingový výzkum, sponzor, Liga mistrů, fotbal
Title: Marketing research - sponsoring of the UEFA Champions League in the Czech Republic Objectives: The main objective of this research was to determine if there is awareness about the sponsorship of the Champions League in football among the wider public. Primarily, on the basis of questionnaire, it was investigated if the public during watching this football competition perceives sponsoring and specific sponsors of Champions League, if the public knows all these sponsors, and if so, which seems to be the most important. It was also investigated a public interest in the Champions League and in football in general. Methods: The thesis is based on theoretical knowledges that bind to this topic. To determine the general knowledge of sponsorship of the Champions League in football was used survey questionnaire method. The results are presented in tables and graphs. Results: Marketing research of sponsorship of the UEFA Champion League has revealed, that overall 82% of the survey respondents knew at least one of the six official sponsors of the Champions league. The research results have shown, that even the best - known sponsor is a Dutch beer producer - Heineken, who also appears to be the most important. Keywords: Marketing research, sponsor, Champions League, football