Versatilní vedení v kontextu českého školství
Versatile Leadership in the Czech Educational System Context
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76821Identifikátory
SIS: 173063
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tureckiová, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
17. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Personální řízení, vedení lidí, versatilní vedení, dynamická rovnováhaKlíčová slova (anglicky)
Personnel management, people leadership, versatile leadership, dynamic balancePředmětem a cílem bakalářské práce je popis versatilního stylu vedení a jeho uplatnění v běžných činnostech školského manažera. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a výzkumnou. V teoretické části je metodou rešerše odborné literatury podán přehled teoretických poznatků v oblasti versatilního vedení. Výzkumná část je založena na dotazníkovém šetření u vedoucích pracovníků (ředitelů) v základních a středních školách v Ústeckém kraji. Pomocí aplikace Google dokumenty byl vytvořen dotazník s 32 otázkami, který byl rozeslán na 370 základních a středních škol v Ústeckém kraji. Vráceno bylo 91 vyplněných dotazníků, které jsou vyhodnoceny. V závěru práce je odpovězeno, na základě vyhodnocení dotazníků, na otázku naplnění výzkumného předpokladu, že v současných školách není (vědomě) používáno versatilní vedení, současný management škol nemá dostatečné povědomí o versatilním vedení. Šetřením byl potvrzen výzkumný předpoklad. Pokud jde o využívání některých prvků versatilního vedení, tak ty jsou více využívány managementem základních škol.
The object and purpose of this thesis is the description of versatile leadership and its use in common activities of a school manager. The work is divided into two parts, the theoretical and the research. In the theoretical part there is given an overview of theoretical findings in the field of versatile leadership which was obtained by a bibliographic search. The research part is based on a survey among executives (directors) at primary and secondary schools in the Usti Region. It was created a questionnaire with 32 questions in Google Documents. The questionnaire was distributed to 370 primary and secondary schools in the Usti Region. 91 of them were completed and returned. Afterwards they were evaluated. In the conclusion, based on evaluation of the questionnaires, there is an answer to an issue of fulfilment of the research assumption that in contemporary schools versatile leadership is not (wittingly) used, current school management do not have sufficient awareness of versatile leadership. The survey confirmed the research assumption. Concerning the use of some elements of versatile leadership they are more often used by primary schools management.