Žánr teenagerovských filmů se zaměřením na prvky sebereflexivity žánru
Teen movies and self-reflection of genre
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75821Identifikátory
SIS: 167435
Katalog UK: 990020945210106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hladík, Radim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
28. 6. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sebereflexivita, žánr, americký, film, mládež, kvalitativní, výzkumKlíčová slova (anglicky)
Self-reflexion, genre, American, film, youth, qualitative, researchDiplomová práce "Žánr teenagerovských filmů se zaměřením na prvky sebereflexivity žánru." zkoumá na příkladu dvou amerických filmů pro mládež, Deník princezny a Hunger Games, jestli a jak se tento žánr vyvíjí a jaký vliv na tento vývoj mohou mít prvky sebereflexivity žánru. Spojuje tezi z literární vědy, která tvrdí, že sebereflexivní prvky jsou prostředkem vývoje žánru a výzkum popkulturních mediálních obsahů tak, jak k nim přistupují mediální studia. K analýze filmů používá tematickou a narativní analýzu. Teoretická část práce je tvořena přehledem soudobého sociologického pojetí dospívání a adolescence, přehledem vývoje žánru hollywoodských filmů pro mládež od jeho vzniku v 50. letech 20. století až po současnost, shrnutím pojetí sebereflexivity jako prvku vývoje žánru a také shrnutím projevů sebereflexivity ve filmu jako médiu. Výzkumná část je tvořena tematickou a narativní analýzou zkoumaných filmů a vztažením nalezených jevů k principu sebereflexivity žánru.
Diploma thesis "Teen movies and self-reflection of genre." examines if and how the principle of self-reflection of genre is influencing the genre of teen movies and its development. It is based on the theoretical concept from literary theory that sees self-reflection as a means of development and evolution of genre. The research is based on two American teen movies, Princess Diaries and Hunger Games. It employs the use of qualitative research methods, thematic analysis and narrative analysis. Theoretical section of this thesis resumes current sociological concepts of youth and adolescence, the development of American teen movies, the concept of self-reflection as an instrument for development and transformation of genre and ways in which self-reflexion is portrayed or included in cinema. The empirical part constitutes of thematic and narrative analysis of examined films and of comparing found issues with the principle of self-reflection of genre
