Zobrazit minimální záznam

Analysis of the media image of Milos Zeman in the ČTK news for the first year in presidency
dc.contributor.advisorTrunečková, Ludmila
dc.creatorBednářová, Lucie
dc.date.accessioned2017-06-01T02:51:08Z
dc.date.available2017-06-01T02:51:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75813
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Analýza mediálního obrazu Miloše Zemana ve zpravodajství ČTK za první rok v prezidentské funkci se zabývá zpravodajskými texty z produkce České tiskové kanceláře, které informují o prezidentovi České republiky Miloši Zemanovi v období od 8. 3. 2013 do 8. 3. 2014. Cílem práce bylo získat komplexní mediální obraz prezidenta Zemana tak, jak vyznívá ze zpravodajské produkce ČTK. Primárně práce zkoumá celkový počet zpráv v jednotlivých časových intervalech, jejich tematickou skladbu a tonalitu, sekundárně pak sleduje trend těchto jevů v horizontu jednoho roku i souvislosti mezi zmíněnými jevy. Východiskem pro výzkum je teoretický kontext, který se zabývá zpravodajstvím a konstruováním reality ve zprávách. K samotnému výzkumu byla použita kvantitativní obsahová analýza s kvalitativním přesahem ve formě hodnocení emocionálního vyznění textů. Jako zdroj dat pro analýzu posloužila množina textů získaných z infobanky ČTK. Výzkum potvrdil některé hypotézy, například že zájem o prezidenta Zemana z pohledu ČTK má v dlouhodobém horizontu klesající tendenci nebo že počet negativně vyznívajících zpráv je vyšší než počet textů s pozitivní tonalitou. Výsledky této analýzy mohou posloužit jako podklady pro práci zaměstnanců tiskového odboru Kanceláře prezidenta republiky i pro odborníky...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis titled Analysis of Media Image of Milos Zeman as Portrayed by CTK during the First Year of Presidency focuses on news releases made by Czech News Agency CTK that within the time frame of 8. 3. 2013 - 8. 3. 2014 inform about the President of the Czech Republic Milos Zeman. The goal of this thesis was to aquire a complex media impression of President as presented by CTK's news production. Primarily this thesis inquires into the total number of news releases within particular time periods, their topics and tonality. Secondarily this thesis observes the trends of these phenomenons within a one-year time horizon and the connection and coherence among the aforementioned phenomenons. The basis of this thesis is theoretical context that deals with news releases and pursues media construction of reality in the news. For this research there was used quantitative content analysis with qualitative overlap in form of emotional impression of news releases. As a data resource there was used an aggregate of texts from CTK's infobank. Research proved certain hypothesis, as e.g. a long-term dropping tendency of media interest in President Zeman or a higher number of negatively rather than positively tinted news. The results of this analysis can serve as resources to employees of the press division of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectMiloš Zemancs_CZ
dc.subjectČTKcs_CZ
dc.subjectprezidentcs_CZ
dc.subjectzpravodajstvícs_CZ
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectMilos Zemanen_US
dc.subjectCTKen_US
dc.subjectpresidenten_US
dc.subjectnewsen_US
dc.titleAnalýza mediálního obrazu Miloše Zemana ve zpravodajství ČTK za první rok v prezidentské funkcics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-23
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId153190
dc.title.translatedAnalysis of the media image of Milos Zeman in the ČTK news for the first year in presidencyen_US
dc.contributor.refereeKrobová, Tereza
dc.identifier.aleph002093988
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Analýza mediálního obrazu Miloše Zemana ve zpravodajství ČTK za první rok v prezidentské funkci se zabývá zpravodajskými texty z produkce České tiskové kanceláře, které informují o prezidentovi České republiky Miloši Zemanovi v období od 8. 3. 2013 do 8. 3. 2014. Cílem práce bylo získat komplexní mediální obraz prezidenta Zemana tak, jak vyznívá ze zpravodajské produkce ČTK. Primárně práce zkoumá celkový počet zpráv v jednotlivých časových intervalech, jejich tematickou skladbu a tonalitu, sekundárně pak sleduje trend těchto jevů v horizontu jednoho roku i souvislosti mezi zmíněnými jevy. Východiskem pro výzkum je teoretický kontext, který se zabývá zpravodajstvím a konstruováním reality ve zprávách. K samotnému výzkumu byla použita kvantitativní obsahová analýza s kvalitativním přesahem ve formě hodnocení emocionálního vyznění textů. Jako zdroj dat pro analýzu posloužila množina textů získaných z infobanky ČTK. Výzkum potvrdil některé hypotézy, například že zájem o prezidenta Zemana z pohledu ČTK má v dlouhodobém horizontu klesající tendenci nebo že počet negativně vyznívajících zpráv je vyšší než počet textů s pozitivní tonalitou. Výsledky této analýzy mohou posloužit jako podklady pro práci zaměstnanců tiskového odboru Kanceláře prezidenta republiky i pro odborníky...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis titled Analysis of Media Image of Milos Zeman as Portrayed by CTK during the First Year of Presidency focuses on news releases made by Czech News Agency CTK that within the time frame of 8. 3. 2013 - 8. 3. 2014 inform about the President of the Czech Republic Milos Zeman. The goal of this thesis was to aquire a complex media impression of President as presented by CTK's news production. Primarily this thesis inquires into the total number of news releases within particular time periods, their topics and tonality. Secondarily this thesis observes the trends of these phenomenons within a one-year time horizon and the connection and coherence among the aforementioned phenomenons. The basis of this thesis is theoretical context that deals with news releases and pursues media construction of reality in the news. For this research there was used quantitative content analysis with qualitative overlap in form of emotional impression of news releases. As a data resource there was used an aggregate of texts from CTK's infobank. Research proved certain hypothesis, as e.g. a long-term dropping tendency of media interest in President Zeman or a higher number of negatively rather than positively tinted news. The results of this analysis can serve as resources to employees of the press division of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020939880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV