Zobrazit minimální záznam

Legal position of a child with regard to the right of participation (comparative study)
dc.contributor.advisorHendrychová, Michaela
dc.creatorJavoreková, Alexandra
dc.date.accessioned2017-06-01T02:08:04Z
dc.date.available2017-06-01T02:08:04Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75603
dc.description.abstractResumé Tato práce se věnuje problematice právního postavení dítěte a jeho participačních práv. Práce je koncipována jako srovnávací studie a zaměřuje se na komparaci právní úpravy participačních práv dítěte v Ruské federaci a České republice. Cílem práce je najít jednak shodné prvky v právní úpravě postavení dítěte a jeho participačních práv výše uvedených států, jednak prvky odlišné, a zhodnotit je. Přijetím Úmluvy o právech dítěte v roce 1989 došlo k posunu v oblasti právního postavení dítěte. Jednotlivé státy postupně začlenily do svých právních řádů ustanovení, na jejichž základě není dítě jen nositelem práv, ale i aktivním subjektem, který je schopen za splnění zákonných předpokladů tato práva i vykonávat. Důležitým aspektem, na který se práce rovněž zaměřuje, je posouzení, zdali jsou participační práva dětí v praxi skutečně uplatňována nebo jsou dodnes spíše jen teoretickou konstrukcí. Práce je rozdělena do úvodu, čtyř hlavních kapitol, které jsou dále členěny na podkapitoly, a závěru. První kapitola se věnuje vymezení základních pojmů, které jsou klíčové ve vztahu k postavení dítěte a jeho participačním právům. Na prvním místě je vymezen pojem "dítě", a to postupně z hlediska práva mezinárodního, práva českého a práva ruského. Poté je definován koncept tzv. nejlepšího zájmu dítěte, jako jednoho z...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis concentrates on the topic of legal position of a child and his or her participation rights. It is drawn as a comparative study and focuses on comparing the legislation concerning participation rights of the child in the Russian Federation and the Czech Republic. The main goal of the thesis is to find identical or similar elements in the legislation regarding the child's legal position and his/her participation rights. Adoption of the Convention on the Rights of the Child in 1989 was followed by a changed approach of its member states towards the legal position of the child. States enlisted provisions into their legislation that held a child not only as a passive holder of rights but an active subject that is able to exercise those rights after fulfilling legal conditions. The important aspect on which the thesis also focuses is assessing whether the participation rights of a child are really being applied in practice or they are up to the present day rather a theoretical construction. The thesis is divided into an introduction, four main chapters, which are further divided into subsections, and a conclusion. The first chapter deals with fundamental terms, which are crucial in relation to the legal position of a child and his/her participation rights. Firstly, a definition of "a child" is...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectnejlepší zájem dítětecs_CZ
dc.subjectprávní postavení dítětecs_CZ
dc.subjectparticipační právacs_CZ
dc.subjectbest interest of a childen_US
dc.subjectlegal position of a childen_US
dc.subjectparticipaction rightsen_US
dc.titlePrávní postavení dítěte se zřetelem k participačnímu právu (srovnávací studie)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-16
dc.description.departmentDepartment of Civil Lawen_US
dc.description.departmentKatedra občanského právacs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId157592
dc.title.translatedLegal position of a child with regard to the right of participation (comparative study)en_US
dc.contributor.refereeŠustek, Petr
dc.identifier.aleph002088163
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra občanského právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Civil Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csResumé Tato práce se věnuje problematice právního postavení dítěte a jeho participačních práv. Práce je koncipována jako srovnávací studie a zaměřuje se na komparaci právní úpravy participačních práv dítěte v Ruské federaci a České republice. Cílem práce je najít jednak shodné prvky v právní úpravě postavení dítěte a jeho participačních práv výše uvedených států, jednak prvky odlišné, a zhodnotit je. Přijetím Úmluvy o právech dítěte v roce 1989 došlo k posunu v oblasti právního postavení dítěte. Jednotlivé státy postupně začlenily do svých právních řádů ustanovení, na jejichž základě není dítě jen nositelem práv, ale i aktivním subjektem, který je schopen za splnění zákonných předpokladů tato práva i vykonávat. Důležitým aspektem, na který se práce rovněž zaměřuje, je posouzení, zdali jsou participační práva dětí v praxi skutečně uplatňována nebo jsou dodnes spíše jen teoretickou konstrukcí. Práce je rozdělena do úvodu, čtyř hlavních kapitol, které jsou dále členěny na podkapitoly, a závěru. První kapitola se věnuje vymezení základních pojmů, které jsou klíčové ve vztahu k postavení dítěte a jeho participačním právům. Na prvním místě je vymezen pojem "dítě", a to postupně z hlediska práva mezinárodního, práva českého a práva ruského. Poté je definován koncept tzv. nejlepšího zájmu dítěte, jako jednoho z...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis concentrates on the topic of legal position of a child and his or her participation rights. It is drawn as a comparative study and focuses on comparing the legislation concerning participation rights of the child in the Russian Federation and the Czech Republic. The main goal of the thesis is to find identical or similar elements in the legislation regarding the child's legal position and his/her participation rights. Adoption of the Convention on the Rights of the Child in 1989 was followed by a changed approach of its member states towards the legal position of the child. States enlisted provisions into their legislation that held a child not only as a passive holder of rights but an active subject that is able to exercise those rights after fulfilling legal conditions. The important aspect on which the thesis also focuses is assessing whether the participation rights of a child are really being applied in practice or they are up to the present day rather a theoretical construction. The thesis is divided into an introduction, four main chapters, which are further divided into subsections, and a conclusion. The first chapter deals with fundamental terms, which are crucial in relation to the legal position of a child and his/her participation rights. Firstly, a definition of "a child" is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra občanského právacs_CZ
dc.identifier.lisID990020881630106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV