Připravenost na krizové situace ve škole z pohledu pedagoga
Preparedness for Crisis Situations in Schools from the Teachers' Point of View
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75335Identifikátory
SIS: 179591
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váchová, Alena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy tělesná výchova - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
bezpečnostní gramotnost, učitelé, krizová situace, hrozba, bezpečná školaKlíčová slova (anglicky)
security literacy, teachers, crisis situation, threat, safe schoolDiplomová práce s názvem Připravenost na krizové situace ve škole z pohledu pedagoga se věnuje názorům pedagogů základních a středních škol na bezpečnostní témata ve škole a jejich zkušenostem s krizovými situacemi v průběhu pedagogické praxe. Hlavním výzkumným problémem je za pomoci dotazníkového šetření zjistit, zda se pedagogové působící na základních a středních školách setkali s krizovou situací v průběhu své praxe, které bezpečnostní hrozby hodnotí jako nejzávažnější pro svou školu a jaký mají názor na význam bezpečnostní gramotnosti pro výkon svého povolání. Na základě výsledků pak vypracovat informační materiál v podobě plakátu, který bude sloužit učitelům ve škole k lepší orientaci v bezpečnostních vztazích a kontaktech v rámci školy i mimo ni. Součástí teoretické části je shrnutí aktuálního stavu výzkumu problematiky bezpečnosti ve škole v České republice. Bylo přihlédnuto i k vybrané zahraniční literatuře zabývající se touto oblastí. Hlavní metodou použitou v teoretické části je studium odborné literatury, odborných časopisů a důvěryhodných internetových zdrojů. Podkladem pro vypracování praktické části jsou výsledky dotazníkového šetření realizovaného na vybraných základních a středních školách po celé České republice. Obsahuje i grafické a statistické znázornění výsledků tohoto...
This master's thesis Preparedness for Crisis Situations in Schools from the Teachers' Point of View deals with primary and secondary level education teachers' opinions on school safety and their experience with crisis situations in school. The main reserach matter is to carry out a survey based on questionnaires which ascertain the percentage of teachers who have had to intervene during crisis situations in their schools, find out which threats they consider most serious for their school, discover the teachers' opinion on security literacy and it's importance for their profession. Furthermore, this thesis stives to use the acquired data to design an informational poster targeted at school teachers which could help them get familiar with securiy relationships and contacts within and outside their school more easily. The theoretical part encompasses existing research on the topic of school safety in the Czech Republic and also selected foreign literature dealing with the subject. The primary method used in the theoretical part is study of scientific literature, professional journals and reliable on-line sources. The practical part is based on the survey results gathered by means of a questionnaire distributed among selected schools. Graphic and statistic representations of the survey results are...