Péče o klientelu Harmony Wellness Clubu
Harmony Wellness Club clientele care
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75261Identifiers
Study Information System: 163707
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Pecinová, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
marketingový výzkum, členství, marketing, řízení vztahu, zákaznická orientace, doprovodné aktivityKeywords (English)
marketing research, membership, marketing, relations management, customer, customer orientation, supporting serviceNázev: Péče o klientelu Harmony Wellness clubu Cíle: Cílem bakalářské práce bylo získat názory klientů na fungování daného sportovního centra. Na základě těchto názorů dodat podklady pro vedení klubu, k přesnějšímu ztotožnění managementu s vnímáním a názory klientů. Závěrečným cílem bylo vypracovat podněty, které by na základě analýzy mohly pomoci zdokonalit poskytované služby a zvýšit hodnotu klubového členství. Metody: V této bakalářské práci byla použita metoda písemného dotazování formou tištěných dotazníků a osobního dotazování. Dotazník byl navrhnut tak, aby pomohl nastínit vnímání klubu očima zákazníka, zjistit silné a slabé stránky zařízení z provozní i personální stránky. Východiska jsou znázorněna pomocí grafů a tabulek, doplněné o interpretaci výsledků shrnující stav dané problematiky. Výsledky: V daném klubu klienti nebyli doposud systematicky tázáni, tudíž vedení nedostávalo zpětnou vazbu na fungování klubu od svých návštěvníků. Veškeré změny byly doposud realizovány na základě domněnek managementu. Výzkum dokládá vnímání klubu očima zákazníka. Poukazuje na oblasti služeb, kterých si návštěvník doopravdy všímá, a které jsou pro něj důležité. Výsledky ukazují kritická místa, která se v klubu vyskytují. Interpretace dosavadní péče o členy nenaznačuje dostatečně pestrý a zodpovědně...
Topic: Harmony Wellness Club clientele care Objectives: The primary objective of the thesis was to obtain feedback from clients concerning the running of the sports centre. On the basis of the clients' feedback, the club management representatives were provided with the data in order to identify themselves more closely with the clients' needs. The secondary objective was to propose motions that could, based on analysis, help the sports centre enhance provided service and raise the value of club membership. Methods: The method of written questioning in forms of printed questionnaire and personal questioning was used. The questionnaire was designed to show the club through the eyes of customers, and to find out about strengths and weaknesses in terms of club's running and personnel. The outcomes are demonstrated by means of charts and tables, which result in the interpretation summarizing the whole issue. Results: Clients of the club have not been systematically questioned yet, therefore the club management has not been getting the clients' feedback regarding the running of the club. All the changes up to now have been made on the basis of the club management assumptions. The research assesses the club from the clients' point of view. It points out the fields of service that are primarily noticed and...