Evaluace komplexní geografické exkurze - Vinařická horka s využitím tabletu
Evaluation of complex geographic excursion - Vinařická horka using a tablet
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75042Identifikátory
SIS: 132273
Kolekce
- Kvalifikační práce [20319]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kocová, Tereza
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
14. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Geografické vzdělávání - využití moderních technologií ve výuce - komplexní geografická exkurze - tablet - terénní výuka - postojeKlíčová slova (anglicky)
Geographical education - the use of modern technology in education - complex geographical excursion - field education - attitudesPředložená práce prostřednictvím získaných dat z kvalitativního a kvantitativního výzkumu hodnotí pozitiva a negativa terénní výuky s využitím tabletu. Nedílnou součástí této práce je zhodnocení předpokladu, že výuka s tabletem ovlivňuje, ať už pozitivně, či negativně, postoje žáků ke geografii a k přírodním vědám celkově. V práci jsou shrnuty důležité teze názorů žáků základních i středních škol a kantorů, kteří tyto žáky vyučují. Závěrem je zhodnoceno, zda je, v poslední době mediálně velmi proklamovaný, důraz na zapojení tabletů do výuky oprávněný.
The thesis analyses data from both qualitative and quantitative research on the positives and negatives of field education with tablets. An indispensable part is an assessment of the premise that education with tablets affects the attitudes of pupils to geography (whether positively or negatively) and to natural sciences in general. The thesis further summarises important ideas of students and teachers in primary and secondary schools. The conclusion evaluates whether the current emphasis of the media on the inclusion of tablets into education is justified.