Evaluace komplexní geografické exkurze - Vinařická horka s využitím tabletu
Evaluation of complex geographic excursion - Vinařická horka using a tablet
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75042Identifiers
Study Information System: 132273
Collections
- Kvalifikační práce [19610]
Author
Advisor
Referee
Kocová, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Teaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Geography for Secondary Schools
Department
Department of Social Geography and Regional Develop.
Date of defense
14. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Geografické vzdělávání - využití moderních technologií ve výuce - komplexní geografická exkurze - tablet - terénní výuka - postojeKeywords (English)
Geographical education - the use of modern technology in education - complex geographical excursion - field education - attitudesPředložená práce prostřednictvím získaných dat z kvalitativního a kvantitativního výzkumu hodnotí pozitiva a negativa terénní výuky s využitím tabletu. Nedílnou součástí této práce je zhodnocení předpokladu, že výuka s tabletem ovlivňuje, ať už pozitivně, či negativně, postoje žáků ke geografii a k přírodním vědám celkově. V práci jsou shrnuty důležité teze názorů žáků základních i středních škol a kantorů, kteří tyto žáky vyučují. Závěrem je zhodnoceno, zda je, v poslední době mediálně velmi proklamovaný, důraz na zapojení tabletů do výuky oprávněný.
The thesis analyses data from both qualitative and quantitative research on the positives and negatives of field education with tablets. An indispensable part is an assessment of the premise that education with tablets affects the attitudes of pupils to geography (whether positively or negatively) and to natural sciences in general. The thesis further summarises important ideas of students and teachers in primary and secondary schools. The conclusion evaluates whether the current emphasis of the media on the inclusion of tablets into education is justified.