Fenomén televizního pořadu Q (Queer) v České televizi
A phenomenon of a TV programme 'Q' (Queer) in the Czech Television.
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75035Identifikátory
SIS: 127843
Kolekce
- Kvalifikační práce [6817]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kiczková, Zuzana
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Genderová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra genderových studií
Datum obhajoby
15. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
gender, heteronormativita, identita, sexualita, queer teorie, genderová diverzita, mediální produkce, masová médiaKlíčová slova (anglicky)
gender, heteronormativity, identity, sexuality, queer theory, gender diversity, media production, massmediaZákladním rámcem diplomové práce je analýza televizního pořadu Q, který vysílá Česká televize a který mapuje queer subkulturu nejen v ČR, ale i v zahraničí, zabývá se hledáním identit napříč pohlavími, narušuje konvence vycházející z hodnot heteronormativní společnosti. Název pořadu přímo odkazuje k pojmu queer, který představuje společenský fenomén přinášející genderovou a sexuální diverzitu a pluralitu. Práce zkoumá genezi pořadu od jeho vzniku, přes výrobu, zařazení do vysílání až po jeho zrušení a nahrazení jiným formátem. Diskutuji, jaké jsou motivace a důvody tvůrců a managementu k prosazení pořadu do programové skladby, jaké jsou přitom procesy rozhodování a produkční mechanismy, nebo jak tvůrci/tvůrkyně pracují v pořadu s feministickými teoriemi a genderovými aspekty. Práce zohledňuje také dlouhodobý vývoj sledovanosti pořadu. Hlavní metodou práce je kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci pořadu. Z hlediska mediální produkce se práce zabývá postupy organizace práce při tvorbě pořadu Q.
The basic concept of the thesis is an analysis of a TV programme "Q" broadcasted by the Czech Television. The programme surveys queer subculture not only in the Czech Republic but also abroad, deals with searching for identities across the genders and disrupts conventions stemming from values of the heteronormative society. The programme title refers directly to the concept of queer, which represents a social phenomenon bringing about gender and sexual diversity and plurality. The thesis looks at the genesis of the programme from its origins, to its production, its broadcasting and finally its cancellation and replacing with another format. The motivation and reasons of the production team and the management for carrying the programme through and including it in the broadcast programming is discussed here, as well as the related decision-making processes and production mechanisms or the way the authors use feminist theories and gender aspects in the programme. The thesis also takes into consideration the long-term development of the programme's ratings. The main working method is qualitative research in the form of semi-structured interviews with the programme's authors. In terms of media production the thesis deals with organizational practices in the programme's production.