Odborná a laická psychologie o výchově dětí v rodině
Professional and lay psychology of education of children in the family
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74998Identifikátory
SIS: 165292
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mertin, Václav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
23. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
výchova, rodina, děti &, rodiče, výchovné stylyKlíčová slova (anglicky)
rearing, family, children &, parents, parenting stylesDiplomová práce si klade za cíl zjistit názory laické veřejnosti na výchovu dětí v rodině a srovnat je s vybranými psychologickými výzkumy. Teoretická část je přehledem několika výzkumů z posledních let zabývajících se výchovou v rodině zvolenými tak, aby se vyjadřovaly k názorům laické veřejnosti, specificky rodičů, a odpovídaly na jejich tematiku z odborného pohledu. Empirická část bude dotazníkovou metodou zjišťovat hodnoty, postoje a názory rodičů na klíčové výchovné situace. Práce by měla přinést zjištění aktuálních trendů ve výchově rodičů z České republiky se srovnáním aktuálních poznatků z novodobých psychologických výzkumů ohledně výchovy v rodině.
The thesis aims to find out the general public's views on raising children within the family, and to compare it with selected psychological research. The theoretical part is a review of several studies over recent years dealing with a child's upbringing in a family, selected so as to reflect the views of the general public, specifically parents, and responds to these themes from a professional point of view. The empirical part attempts to explore the values, attitudes, and opinions of parents on key educational situations, using a questionnaire method. The thesis investigates current trends among parents' child-rearing methods within the Czech Republic, and compares them with the current findings of modern psychological research on education in the family.