Pohádka jako hudebně integrativní projekt pro předškolní děti a jejich rodiče (tvorba, ověřování, metodické náměty do praxe)
Tale as a musical integrativ project for preschoolers and their parents (creation, authentication, methodological ideas into practice)
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74979Identifiers
Study Information System: 141160
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Kmentová, Milena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Hudební vývoj, předškolní věk, mateřská škola, hudební schopnosti, tvořivost, tvořivá dramatika, autorský scénář, dramatické činnosti, hudební činnosti, integrativní projekt, spolupráce rodiny a školyKeywords (English)
Musical development, pre-school, kindergarten, musical ability, Creativity, creative playwright, author screenplay, drama activities, music activities, integrative project, cooperation between family and schoolAutorský pohádkový příběh s hudebním námětem jako prostředník ke zkvalitnění spolupráce rodiny a mateřské školy je hlavním cílem diplomové práce. Hudební vývoj dítěte do konce období předškolního věku a jeho následná charakteristika otevře teoretickou část, hudební schopnosti - charakteristika, tvořivost, integrace hudebních schopností, integrativní projekt a tvořivá dramatika uzavřou část teoretickou, na kterou bude navazovat část praktická. Praktickou část bude tvořit autorský scénář, kdy následná analýza autorského scénáře, dotazníků, rozhovorů a pozorování bude sloužit jako výsledek diplomové práce.
Author's fairy tale with a musical theme as a means to improve cooperation and kindergarten is the main aim of the thesis. The musical development of the child until the end of the preschool age and its subsequent response opens the theoretical part, musical ability - characteristics, creativity, integration of musical abilities, integrative design, and creative dramatics conclude the theoretical part, which will be followed by a practical part. The practical part will consist of architectural scenario where a subsequent analysis of the Copyright scenarios, questionnaires, interviews and observations will serve as a result of the thesis.