Šikana ve školách v souvislosti se školním prostředím
Bullying in schools in relation to the school environment
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74838Identifikátory
SIS: 165501
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Homolová, Pavla
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologicko-ekonomická studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
6. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
šikana, agrese, agresivita, oběť, školní prostředíKlíčová slova (anglicky)
bullying, aggression, the victim, school environmentTématem bakalářské práce je problematika šikany ve školách. Práce je rozdělena do teoretické a praktické části, přičemž teoretická část se zabývá především vymezení pojmů šikany, agrese a agresivity, seznámením s několika teoriemi agrese a usazením šikany do společenského kontextu. Dále budou v této části představeny metodologické způsoby získávání dat pro výzkumy šikany a teoretické vymezení vztahů aspektů školního okolí vůči šikaně. V praktické části bude prezentována analýza dat z Výzkumu městské mládeže 2015, která bude mapovat vztah mezi šikanou a konkrétními aspekty školního prostředí. Klíčová slova: šikana, agrese, agresivita, oběť, školní prostředí
The theme of the thesis is the issue of bullying in schools. The thesis is divided into theoretical and practical part, the theoretical part deals with definitions of bullying, aggression, introduction to theory of aggression and setting bullying into the social context. In this part there will also be introduced methofological ways of obtaining data for bullying research and theoretical definition of bullying relations between aspects of school environment and bullying. In the practical part will be shown the data analysis of The survey of urban youth in 2015, which will map the relations between bullying and specific aspects of the school environment. Keywords: bullying, aggression, the victim, school environment