Show simple item record

Contribution of social dominance on performance in spatial cognitive tasks in pigeons
dc.contributor.advisorLandová, Eva
dc.creatorJanská, Iveta
dc.date.accessioned2021-03-26T10:21:51Z
dc.date.available2021-03-26T10:21:51Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74536
dc.description.abstractDiplomová práce obecně porovnává individuální úspěšnost holubů v prostorových úlohách různé složitosti (v úloze vyžadující abstrakci vizuálních stimulů reprezentujících prostorové vztahy na dotykovém monitoru za použití dvou odlišných strategií a v prostorové úloze hledání prostřední misky z řady misek s různými variantami umístění) s hierarchickým postavením samců a samic ve skupině. Specificky diplomová práce porovnává individuální úspěšnost holubů v prostorových úlohách různé složitosti. Nejobtížnější úloha vyžaduje určitou míru abstrakce vizuálních stimulů reprezentujících prostorové vztahy za použití dvou experimentálně navozených strategií: mapové strategie nebo asociace specifické značky s určitou pozicí v prostoru. Úloha je testována na dotykovém monitoru za pomoci operantního podmiňování. Obtížnost v jednotlivých fázích stoupá, poslední fázi úlohy tedy zvládnou jen někteří jedinci. Naopak v jednodušší úloze v reálném prostoru má pták za úkol hledat střed mezi objekty v různých variantách umístění v rámci arény. Obtížnost úlohy se nezvyšuje a mohou ji řešit i jedinci, kteří se nenaučili operantnímu podmiňování v případě předchozí úlohy. Výkon v kognitivních úlohách by mohl být ovlivněn hierarchickým postavením zvířete ve skupině. Postavení holubů v hierarchii bylo testováno opakovaně...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis generally compares individual success pigeons in spatial tasks of varying complexity (in a role that requires abstraction of visual stimuli representing spatial relationships on the touch screen using two different strategies and spatial search task the middle plate of a series of plates with different variants of location) with hierarchical status of males and group females. Specifically thesis compares individual success pigeons in spatial tasks of varying complexity. The hardest task requires a certain level of abstraction of visual stimuli representing spatial relationships using experimentally induced two strategies: mapping strategy or specific symbol association with a position in space. The role tests on the touch screen with the help of operant conditionings. Difficulty in various stages of growing, the last stage role does manage only some individuals. Conversely easier task in real space with a bird tasked with finding the midpoint between objects in different variants locations within the arena. The difficulty of the task is not growing, and it can solve some individuals who have not learned operant conditioning if the previous job. Performance in cognitive tasks could be affected by the hierarchical status of the animal in the group. Pigeons position in the hierarchy has...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectspatial cognitionen_US
dc.subjectabstractionen_US
dc.subjectsearching centre tasken_US
dc.subjecthierarchyen_US
dc.subjectprostorová kognicecs_CZ
dc.subjectabstrakcecs_CZ
dc.subjectúloha hledání středucs_CZ
dc.subjecthierarchiecs_CZ
dc.titleVztah hierarchie a úspěšnosti v kognitivních úlohách u holubůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-12
dc.description.departmentKatedra zoologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Zoologyen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId129782
dc.title.translatedContribution of social dominance on performance in spatial cognitive tasks in pigeonsen_US
dc.contributor.refereeSedláček, František
dc.identifier.aleph002105837
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineZoologyen_US
thesis.degree.disciplineZoologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra zoologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Zoologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csZoologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enZoologyen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce obecně porovnává individuální úspěšnost holubů v prostorových úlohách různé složitosti (v úloze vyžadující abstrakci vizuálních stimulů reprezentujících prostorové vztahy na dotykovém monitoru za použití dvou odlišných strategií a v prostorové úloze hledání prostřední misky z řady misek s různými variantami umístění) s hierarchickým postavením samců a samic ve skupině. Specificky diplomová práce porovnává individuální úspěšnost holubů v prostorových úlohách různé složitosti. Nejobtížnější úloha vyžaduje určitou míru abstrakce vizuálních stimulů reprezentujících prostorové vztahy za použití dvou experimentálně navozených strategií: mapové strategie nebo asociace specifické značky s určitou pozicí v prostoru. Úloha je testována na dotykovém monitoru za pomoci operantního podmiňování. Obtížnost v jednotlivých fázích stoupá, poslední fázi úlohy tedy zvládnou jen někteří jedinci. Naopak v jednodušší úloze v reálném prostoru má pták za úkol hledat střed mezi objekty v různých variantách umístění v rámci arény. Obtížnost úlohy se nezvyšuje a mohou ji řešit i jedinci, kteří se nenaučili operantnímu podmiňování v případě předchozí úlohy. Výkon v kognitivních úlohách by mohl být ovlivněn hierarchickým postavením zvířete ve skupině. Postavení holubů v hierarchii bylo testováno opakovaně...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis generally compares individual success pigeons in spatial tasks of varying complexity (in a role that requires abstraction of visual stimuli representing spatial relationships on the touch screen using two different strategies and spatial search task the middle plate of a series of plates with different variants of location) with hierarchical status of males and group females. Specifically thesis compares individual success pigeons in spatial tasks of varying complexity. The hardest task requires a certain level of abstraction of visual stimuli representing spatial relationships using experimentally induced two strategies: mapping strategy or specific symbol association with a position in space. The role tests on the touch screen with the help of operant conditionings. Difficulty in various stages of growing, the last stage role does manage only some individuals. Conversely easier task in real space with a bird tasked with finding the midpoint between objects in different variants locations within the arena. The difficulty of the task is not growing, and it can solve some individuals who have not learned operant conditioning if the previous job. Performance in cognitive tasks could be affected by the hierarchical status of the animal in the group. Pigeons position in the hierarchy has...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra zoologiecs_CZ
thesis.grade.code3
dc.contributor.consultantNekovářová, Tereza
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV