dc.contributor.advisor | Kaslová, Michaela | |
dc.creator | Černá, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-05-31T21:04:37Z | |
dc.date.available | 2017-05-31T21:04:37Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/74216 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je zjistit, zda procvičování labyrintů pomocí gradovaných sérií ovlivní jejich výsledné řešení, tedy i orientaci v rovině, prověřit míru pochopení labyrintů a zjistit, zda má pohlaví dětí vliv na výsledné řešení. Práce tedy využívá prostředí labyrintů k rozvoji orientace v omezeném strukturovaném prostoru u předškolních dětí ve věku pět až šest (sedm) let. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku a vysvětluje souvislosti s předmatematickou gramotností a orientací v prostoru/rovině s přenesením na labyrinty. Dále se na labyrinty zaměřuje z pohledu historického, významového i didaktického. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které při získávání informací od stanovených vzorků využívá strukturovaného pozorování, a ke konečnému zjištění výsledků srovnávací analýzy. Jsou diskutovány souvislosti: s potřebami dítěte a jejich nasycením; s orientací v prostoru/rovině; s problémovou situací; s interakcí učitelky a dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, předmatematická gramotnost, prostorová orientace, rovinná orientace, labyrinty, užité metody a formy řešení. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of the thesis is to determine whether the practice of using a graded series of labyrinths affect their final solution, hence the orientation in the plane, check the level of understanding of labyrinths and determine whether the sex of children affect the resulting solution. Thus, the work environment uses of labyrinths to develop a structured orientation in a limited space for pre-school children aged five to six (seven) years. The theoretical part characterizes preschool child and explains the context pre- mathematical literacy and orientation in space/plane with the delegation on labyrinthsurthermore, the labyrinths of focus in terms of historical, semantic and didactic.Furthermore, the labyrinths of focus in terms of historical, semantic and didactic. The practical part describes research which in obtaining information from the set of samples used structured observations and findings to the final results of the comparative analysis. They are discussed in connection with: the needs of the child and their saturation; orientation in space/plane; problem situation; interactions of teachers and children. KEY WORDS Pre-school children, pre-mathematical literacy, space orientation, plane orientation, labyrinths, applied methods and phormes of solution. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Dítě předškolního věku | cs_CZ |
dc.subject | předmatematická gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | prostorová orientace | cs_CZ |
dc.subject | rovinná orientace | cs_CZ |
dc.subject | labyrinty | cs_CZ |
dc.subject | užité metody a formy řešení | cs_CZ |
dc.subject | Pre-school children | en_US |
dc.subject | pre-mathematical literacy | en_US |
dc.subject | space orientation | en_US |
dc.subject | plane orientation | en_US |
dc.subject | labyrinths | en_US |
dc.subject | applied methods and phormes of solution | en_US |
dc.title | Labyrinty - nástroj rozvoje orientace v prostoru a rovině u předškolních dětí | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-05-17 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 163795 | |
dc.title.translated | Labyrinths - in the role of an instrument developping space and plane orientation of pre-school child | en_US |
dc.contributor.referee | Kvasz, Ladislav | |
dc.identifier.aleph | 002088482 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem bakalářské práce je zjistit, zda procvičování labyrintů pomocí gradovaných sérií ovlivní jejich výsledné řešení, tedy i orientaci v rovině, prověřit míru pochopení labyrintů a zjistit, zda má pohlaví dětí vliv na výsledné řešení. Práce tedy využívá prostředí labyrintů k rozvoji orientace v omezeném strukturovaném prostoru u předškolních dětí ve věku pět až šest (sedm) let. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku a vysvětluje souvislosti s předmatematickou gramotností a orientací v prostoru/rovině s přenesením na labyrinty. Dále se na labyrinty zaměřuje z pohledu historického, významového i didaktického. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které při získávání informací od stanovených vzorků využívá strukturovaného pozorování, a ke konečnému zjištění výsledků srovnávací analýzy. Jsou diskutovány souvislosti: s potřebami dítěte a jejich nasycením; s orientací v prostoru/rovině; s problémovou situací; s interakcí učitelky a dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, předmatematická gramotnost, prostorová orientace, rovinná orientace, labyrinty, užité metody a formy řešení. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the thesis is to determine whether the practice of using a graded series of labyrinths affect their final solution, hence the orientation in the plane, check the level of understanding of labyrinths and determine whether the sex of children affect the resulting solution. Thus, the work environment uses of labyrinths to develop a structured orientation in a limited space for pre-school children aged five to six (seven) years. The theoretical part characterizes preschool child and explains the context pre- mathematical literacy and orientation in space/plane with the delegation on labyrinthsurthermore, the labyrinths of focus in terms of historical, semantic and didactic.Furthermore, the labyrinths of focus in terms of historical, semantic and didactic. The practical part describes research which in obtaining information from the set of samples used structured observations and findings to the final results of the comparative analysis. They are discussed in connection with: the needs of the child and their saturation; orientation in space/plane; problem situation; interactions of teachers and children. KEY WORDS Pre-school children, pre-mathematical literacy, space orientation, plane orientation, labyrinths, applied methods and phormes of solution. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020884820106986 | |