Show simple item record

Labyrinths - in the role of an instrument developping space and plane orientation of pre-school child
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorČerná, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-31T21:04:37Z
dc.date.available2017-05-31T21:04:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/74216
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je zjistit, zda procvičování labyrintů pomocí gradovaných sérií ovlivní jejich výsledné řešení, tedy i orientaci v rovině, prověřit míru pochopení labyrintů a zjistit, zda má pohlaví dětí vliv na výsledné řešení. Práce tedy využívá prostředí labyrintů k rozvoji orientace v omezeném strukturovaném prostoru u předškolních dětí ve věku pět až šest (sedm) let. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku a vysvětluje souvislosti s předmatematickou gramotností a orientací v prostoru/rovině s přenesením na labyrinty. Dále se na labyrinty zaměřuje z pohledu historického, významového i didaktického. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které při získávání informací od stanovených vzorků využívá strukturovaného pozorování, a ke konečnému zjištění výsledků srovnávací analýzy. Jsou diskutovány souvislosti: s potřebami dítěte a jejich nasycením; s orientací v prostoru/rovině; s problémovou situací; s interakcí učitelky a dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, předmatematická gramotnost, prostorová orientace, rovinná orientace, labyrinty, užité metody a formy řešení.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to determine whether the practice of using a graded series of labyrinths affect their final solution, hence the orientation in the plane, check the level of understanding of labyrinths and determine whether the sex of children affect the resulting solution. Thus, the work environment uses of labyrinths to develop a structured orientation in a limited space for pre-school children aged five to six (seven) years. The theoretical part characterizes preschool child and explains the context pre- mathematical literacy and orientation in space/plane with the delegation on labyrinthsurthermore, the labyrinths of focus in terms of historical, semantic and didactic.Furthermore, the labyrinths of focus in terms of historical, semantic and didactic. The practical part describes research which in obtaining information from the set of samples used structured observations and findings to the final results of the comparative analysis. They are discussed in connection with: the needs of the child and their saturation; orientation in space/plane; problem situation; interactions of teachers and children. KEY WORDS Pre-school children, pre-mathematical literacy, space orientation, plane orientation, labyrinths, applied methods and phormes of solution.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectpředmatematická gramotnostcs_CZ
dc.subjectprostorová orientacecs_CZ
dc.subjectrovinná orientacecs_CZ
dc.subjectlabyrintycs_CZ
dc.subjectužité metody a formy řešenícs_CZ
dc.subjectPre-school childrenen_US
dc.subjectpre-mathematical literacyen_US
dc.subjectspace orientationen_US
dc.subjectplane orientationen_US
dc.subjectlabyrinthsen_US
dc.subjectapplied methods and phormes of solutionen_US
dc.titleLabyrinty - nástroj rozvoje orientace v prostoru a rovině u předškolních dětícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-17
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId163795
dc.title.translatedLabyrinths - in the role of an instrument developping space and plane orientation of pre-school childen_US
dc.contributor.refereeKvasz, Ladislav
dc.identifier.aleph002088482
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je zjistit, zda procvičování labyrintů pomocí gradovaných sérií ovlivní jejich výsledné řešení, tedy i orientaci v rovině, prověřit míru pochopení labyrintů a zjistit, zda má pohlaví dětí vliv na výsledné řešení. Práce tedy využívá prostředí labyrintů k rozvoji orientace v omezeném strukturovaném prostoru u předškolních dětí ve věku pět až šest (sedm) let. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku a vysvětluje souvislosti s předmatematickou gramotností a orientací v prostoru/rovině s přenesením na labyrinty. Dále se na labyrinty zaměřuje z pohledu historického, významového i didaktického. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které při získávání informací od stanovených vzorků využívá strukturovaného pozorování, a ke konečnému zjištění výsledků srovnávací analýzy. Jsou diskutovány souvislosti: s potřebami dítěte a jejich nasycením; s orientací v prostoru/rovině; s problémovou situací; s interakcí učitelky a dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, předmatematická gramotnost, prostorová orientace, rovinná orientace, labyrinty, užité metody a formy řešení.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to determine whether the practice of using a graded series of labyrinths affect their final solution, hence the orientation in the plane, check the level of understanding of labyrinths and determine whether the sex of children affect the resulting solution. Thus, the work environment uses of labyrinths to develop a structured orientation in a limited space for pre-school children aged five to six (seven) years. The theoretical part characterizes preschool child and explains the context pre- mathematical literacy and orientation in space/plane with the delegation on labyrinthsurthermore, the labyrinths of focus in terms of historical, semantic and didactic.Furthermore, the labyrinths of focus in terms of historical, semantic and didactic. The practical part describes research which in obtaining information from the set of samples used structured observations and findings to the final results of the comparative analysis. They are discussed in connection with: the needs of the child and their saturation; orientation in space/plane; problem situation; interactions of teachers and children. KEY WORDS Pre-school children, pre-mathematical literacy, space orientation, plane orientation, labyrinths, applied methods and phormes of solution.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV