Sledování rizikového chování studentů na vybraných školách
Monitoring risk behavior of students in selected schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74136Identifikátory
SIS: 162647
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanušová, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
18. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
dospívání, rizikové chování, prevence, dotazníkové šetřeníKlíčová slova (anglicky)
adolescence, risky behavior, prevention, questionnaire surveyTato bakalářská práce sleduje míru výskytu problémového chování u žáků vybraného učiliště a gymnázia. Cílem práce je získání základních informací o tom, v jakém rozsahu a jaké sociálně patologické jevy se u studentů středních škol nejčastěji objevují, získané poznatky vyhodnotit a následně výsledky porovnat mezi vybranými školami. Jako výzkumný nástroj bylo v práci použito dotazníkové šetření. Anonymní dotazníky byly vyplněny studenty vybraného středního odborného učiliště a gymnázia. Teoretická část je věnována dospívání, základním pojmům týkajícím se rizikovému chování, užívání návykových látek, záškoláctví, šikaně a možnosti prevence rizikového chování. Praktická část se zaměřuje na srovnání vybraného rizikového chování na dvou vybraných školách. Na základě získaných informací bylo vypracováno doporučení pro ředitele a metodiky prevencí, na které rizikové chování by se měli v rámci prevence na vybraných školách zaměřit.
Anotation This bachelor thesis is dedicated to monitoring by the prevalence of problem behavior among pupils of selected schools and gymnasiums. The aim of this work is to obtain basic information about the extent and what social pathological phenomena in secondary school students most often, acquired knowledge to evaluate and then compare the selected schools. The research method has been used by questionnaire survey. Anonymous questionnaires have been filled with students of selected secondary vocational school and grammar school. The theoretical part is focused on adolescence, basic concepts related to risky behavior, substance abuse, truancy, bullying and ways of prevention of risky behavior. The practical part deals the comparison of selected risk behaviors at two selected schools. The outcome of this work has been analyzed the information obtained on the basis of which it was formulating recommendations for directors and prevention methodology, which risk behavior should be focused in the context of prevention in selected schools.