dc.contributor.advisor | Váchová, Alena | |
dc.creator | Hanzalová, Pavlína | |
dc.date.accessioned | 2017-05-31T20:49:23Z | |
dc.date.available | 2017-05-31T20:49:23Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/74136 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce sleduje míru výskytu problémového chování u žáků vybraného učiliště a gymnázia. Cílem práce je získání základních informací o tom, v jakém rozsahu a jaké sociálně patologické jevy se u studentů středních škol nejčastěji objevují, získané poznatky vyhodnotit a následně výsledky porovnat mezi vybranými školami. Jako výzkumný nástroj bylo v práci použito dotazníkové šetření. Anonymní dotazníky byly vyplněny studenty vybraného středního odborného učiliště a gymnázia. Teoretická část je věnována dospívání, základním pojmům týkajícím se rizikovému chování, užívání návykových látek, záškoláctví, šikaně a možnosti prevence rizikového chování. Praktická část se zaměřuje na srovnání vybraného rizikového chování na dvou vybraných školách. Na základě získaných informací bylo vypracováno doporučení pro ředitele a metodiky prevencí, na které rizikové chování by se měli v rámci prevence na vybraných školách zaměřit. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Anotation This bachelor thesis is dedicated to monitoring by the prevalence of problem behavior among pupils of selected schools and gymnasiums. The aim of this work is to obtain basic information about the extent and what social pathological phenomena in secondary school students most often, acquired knowledge to evaluate and then compare the selected schools. The research method has been used by questionnaire survey. Anonymous questionnaires have been filled with students of selected secondary vocational school and grammar school. The theoretical part is focused on adolescence, basic concepts related to risky behavior, substance abuse, truancy, bullying and ways of prevention of risky behavior. The practical part deals the comparison of selected risk behaviors at two selected schools. The outcome of this work has been analyzed the information obtained on the basis of which it was formulating recommendations for directors and prevention methodology, which risk behavior should be focused in the context of prevention in selected schools. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | dospívání | cs_CZ |
dc.subject | rizikové chování | cs_CZ |
dc.subject | prevence | cs_CZ |
dc.subject | dotazníkové šetření | cs_CZ |
dc.subject | adolescence | en_US |
dc.subject | risky behavior | en_US |
dc.subject | prevention | en_US |
dc.subject | questionnaire survey | en_US |
dc.title | Sledování rizikového chování studentů na vybraných školách | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-05-18 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 162647 | |
dc.title.translated | Monitoring risk behavior of students in selected schools | en_US |
dc.contributor.referee | Hanušová, Jaroslava | |
dc.identifier.aleph | 002088695 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Biology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Health Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Biology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce sleduje míru výskytu problémového chování u žáků vybraného učiliště a gymnázia. Cílem práce je získání základních informací o tom, v jakém rozsahu a jaké sociálně patologické jevy se u studentů středních škol nejčastěji objevují, získané poznatky vyhodnotit a následně výsledky porovnat mezi vybranými školami. Jako výzkumný nástroj bylo v práci použito dotazníkové šetření. Anonymní dotazníky byly vyplněny studenty vybraného středního odborného učiliště a gymnázia. Teoretická část je věnována dospívání, základním pojmům týkajícím se rizikovému chování, užívání návykových látek, záškoláctví, šikaně a možnosti prevence rizikového chování. Praktická část se zaměřuje na srovnání vybraného rizikového chování na dvou vybraných školách. Na základě získaných informací bylo vypracováno doporučení pro ředitele a metodiky prevencí, na které rizikové chování by se měli v rámci prevence na vybraných školách zaměřit. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Anotation This bachelor thesis is dedicated to monitoring by the prevalence of problem behavior among pupils of selected schools and gymnasiums. The aim of this work is to obtain basic information about the extent and what social pathological phenomena in secondary school students most often, acquired knowledge to evaluate and then compare the selected schools. The research method has been used by questionnaire survey. Anonymous questionnaires have been filled with students of selected secondary vocational school and grammar school. The theoretical part is focused on adolescence, basic concepts related to risky behavior, substance abuse, truancy, bullying and ways of prevention of risky behavior. The practical part deals the comparison of selected risk behaviors at two selected schools. The outcome of this work has been analyzed the information obtained on the basis of which it was formulating recommendations for directors and prevention methodology, which risk behavior should be focused in the context of prevention in selected schools. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020886950106986 | |