Možnosti uplatnění konceptu celoživotního vzdělávání v pražských základních uměleckých školách
Possibilities of Application of the Concept of Lifelong Education in Basic Art Schools in Prague
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73864Identifiers
Study Information System: 172692
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Šafránková, Jana Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Management of Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
celoživotní vzdělávání, celoživotní učení, všeživotní učení, vzdělávání dospělých, další vzdělávání, andragogika, zájmové vzdělávání, základní umělecká škola, model vzdělávání dospělých v ZUŠKeywords (English)
Lifelong Education, Lifelong Learning, Lifewide Learning, Adult Education, Further Education, Andragogy, Leisure Education, Basic Art School, Model of Adult Education in Basic Art Schools1 ABSTRAKT Tato práce řeší možnosti uplatnění konceptu celoživotního vzdělávání v základních uměleckých školách. Cílem práce je navržení základního modelu vzdělávání dospělých aplikovatelného v základních uměleckých školách. Zaměřuje se na analýzu odborné literatury v oboru celoživotního učení, všeživotního učení, dalšího vzdělávání, dále pak na analýzu strategických dokumentů Evropské unie a České republiky v oblasti celoživotního učení a dalšího vzdělávání. Na základě analýz těchto dokumentů a vnějšího prostředí je navržen model vzdělávání dospělých v ZUŠ, jehož aplikovatelnost v ZUŠ je ověřena výzkumným šetřením. Dotazníkové šetření zjišťuje existenci vzdělávání různých cílových skupin dospělých (laické i odborné veřejnosti) v pražských základních uměleckých školách, poměr počtu dospělých k mladším žákům a používané způsoby jejich vzdělávání. Strukturované rozhovory s pěti řediteli pražských ZUŠ objasňují konkrétní detaily procesu vzdělávání dospělých v ZUŠ a přinášejí další postřehy k tématu. Přínosy této práce jsou rozvoj koncepce celoživotního učení v oblasti základního uměleckého vzdělávání, uvedení možnosti využití uvolněných kapacit ZUŠ ke vzdělávání dospělých při předpokládaném postupném odlivu mladších žáků z důvodu prognózy klesající porodnosti v ČR a pojmenování pozitivních dopadů vzdělávání...
1 ABSTRACT The thesis discusses possibilities of application of the concept of lifelong education in Basic Art Schools. The goal of the thesis is to propose a basic model of adult education which could be applied in Basic Art Schools. It focuses on the analysis of the literature on lifelong learning, lifewide learning, further education, and also on the analysis of strategic documents of the European Union and the Czech Republic in the field of lifelong learning and further education. Based on the analyses of the documents and external environment, a model of adult education in Basic Art Schools is proposed, the applicability of which is verified by a research investigation. A survey research examines the existence of education of diverse target groups of adults (both laymen and experts) in Basic Art Schools in Prague, the ratio of adult to younger students and the employed methods of their education. Structured interviews among five headteachers of Basic Art Schools in Prague clarify specific details of the process of educating adults in Basic Art Schools and provide more observations on the topic. The thesis contributes to the advancement of the concept of lifelong learning in the sphere of Basic Art Schools. Also, it brings forward possibilities of use of vacancies in Basic Art Schools for adult...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Komparace českého a německého systému dalšího vzdělávání
Defence status: DEFENDEDKosová, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Date of defense: 8. 9. 2021Tato diplomová práce se zabývá dalším vzděláváním v České republice a v Německu. Jejím cílem je komparovat systémy dalšího vzdělávání v těchto zemích v oblasti legislativy a finančního zabezpečení dalšího vzdělávání státem ... -
Další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji
Defence status: DEFENDEDVančura, Daniel (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)Date of defense: 23. 5. 2019Diplomová práce je zaměřena na další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem a zda se pedagogičtí pracovníci dále vzdělávají. Práce ... -
Vzdělávací systém České republiky a Španělského království
Defence status: DEFENDEDVondrouš, Jan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Date of defense: 18. 1. 2018Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra pedagogiky Diplomová práce Vzdělávací systém České republiky a Španělského království Educational system of the Czech Republic and the Kingdom of Spain Bc. Jan Vondrouš ...