Konstrukce reality v mediální a politické komunikaci
Construction of the Reality in the Media and Political Communication
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73705Identifikátory
SIS: 174295
Kolekce
- Kvalifikační práce [6509]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Řehořová, Irena
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
29. 1. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
média, komunikace, politika, konstruktivismus, komunikační model, ideologieKlíčová slova (anglicky)
ideology, communication, communication model, constructivism, media, politicsDiplomová práce se zabývá problematikou komunikace v masových médií z hlediska konstruování mediální reality a z hlediska vztahu mezi médii, politikou a veřejností. Práce je věnována konstruktivistickému přístupu v mediální a politické komunikaci a vztahu mezi mediálním pokrytím a politickou praxí. Vybrané aspekty tohoto vztahu, včetně nástrojů politické komunikace, jsou znázorněny na příkladech z první přímé prezidentské volby v České republice. Práce se zabývá vlivem médií na sociální realitu jejich konzumentů a věnuje se působení ideologie v pojetí linie myslitelů Frankfurtské školy směrem k Jürgenu Habermasovi a Noamu Chomskému. V rámci působení ideologie v masové komunikaci práce sleduje i technologický vývoj médií až po současnou éru digitalizace, která výrazně ovlivnila sociální i mediální vztahy. Klíčová slova média, komunikace, politika, konstruktivismus, komunikační model, ideologie
The diploma thesis deals with the issue of communication in the mass media in terms of constructing the media reality and in terms of the relationship between media, politics and the public. The work is devoted to the constructivist approach in the media and political communication and the relationship between media coverage and political practice. Selected aspects of this relationship, including the tools of political communication, are illustrated with the examples from the first direct presidential election in the Czech Republic. The work deals with the influence of media on the social reality of their consumers and deals with the functioning of ideology in the concept line of thinkers of the Frankfurt School towards Jürgen Habermas and Noam Chomsky. Within the functioning of ideology in mass communication, the work pursues a technological development of the media to the current era of digitalization, which significantly affected the social and media relations. Keywords Ideology, communication, communication model, constructivism, media, politics