Zobrazit minimální záznam

Rehabilitation of cognitive functions in patients after brain injury
dc.contributor.advisorKulišťák, Petr
dc.creatorUmlaufová, Veronika
dc.date.accessioned2017-03-30T15:51:06Z
dc.date.available2017-03-30T15:51:06Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7367
dc.description.abstractV poslední době se múžeme setkat s "boomem" nejrúznějších adrenalinových sporttl. Mnozí však za požitek například ze superrychlé jízdy. ať už v autě, na motorce či na kole po strmé sjezdovce, zaplatí velmi krutou daií. Počet pacientú s poraněním mozku se následkem takového zahrávání si se životem svým i druhých každoročně zvyšuje. Péče o tyto pacienty se tak stává stále více aktuální. Rehabilitační proces u pacientú po poranění mozku představuje "běh na dlouhou traf" a jeho výsledky závisí na mnoha faktorech. Následky poranění mozku se promítají do oblasti biologické. psychické i sociální. Kvalitní rehabilitační plán je zaměřen na všechny zmíněné oblasti a klade si za cíl reintegraci pacienta do běžného prostředí. do kterého se po propuštění z nemocnice či rehabilitačních zařízení vrátí. Rehabilitace pacienttl po poranění mozku je tedy téma rozsáhlé. Autorka této práce se danou problematiku pokusila uchopit především z praktického hlediska a podat přehled podstatných komponent které při samotné práci s pacienty po poranění mozku hrají v)iZnamnou roli. Praxe se bez teorie samozřejmě neobejde. proto jsme se snažili zaměřit se pi·evážně na ty teorie. které se praxe dotýkají.cs_CZ
dc.description.abstractThe mm of the master thesi s "Rehabilitation of cognitive functions in patients afteľ bľain injury" was to claľify these problems fľom pľactical point of view. In the first chapter readers get acquainted with kinds of brain injury. The second chapter deals with cognitive tlmctions and the third, most extensive, lS dedicated to rehabilitation of patients after brain injury. The ľehabilitation lS conceived as a complex process involving care of patients in the biological, psychicaL social and physical sphere. The empirical part concentrates on training oť attention. Patients after brain injury. who were invol\"ed in the study. vvere divided into two groups. Within three weeks one group practiced on computer (programme RehaCom) and the other attended occupational therapy. We investigated whether there are any diťferences in the influence of training of attention by means oť computer programme or occupational therapy. In regard of a smalI sample (five patients in each group) and other conditions we came to the conclusion that the effect of training oť attention appeared in neither group after three weeks. The empirical part is completed with a questionnaire. We addressed the specialist who work with patients after brain injury and asked them what they thought about the training oť attention by means oť computer...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRehabilitace kognitivních funkcí u pacientů po poranění mozkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-14
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27089
dc.title.translatedRehabilitation of cognitive functions in patients after brain injuryen_US
dc.contributor.refereeUhlář, Pavel
dc.identifier.aleph000740208
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV poslední době se múžeme setkat s "boomem" nejrúznějších adrenalinových sporttl. Mnozí však za požitek například ze superrychlé jízdy. ať už v autě, na motorce či na kole po strmé sjezdovce, zaplatí velmi krutou daií. Počet pacientú s poraněním mozku se následkem takového zahrávání si se životem svým i druhých každoročně zvyšuje. Péče o tyto pacienty se tak stává stále více aktuální. Rehabilitační proces u pacientú po poranění mozku představuje "běh na dlouhou traf" a jeho výsledky závisí na mnoha faktorech. Následky poranění mozku se promítají do oblasti biologické. psychické i sociální. Kvalitní rehabilitační plán je zaměřen na všechny zmíněné oblasti a klade si za cíl reintegraci pacienta do běžného prostředí. do kterého se po propuštění z nemocnice či rehabilitačních zařízení vrátí. Rehabilitace pacienttl po poranění mozku je tedy téma rozsáhlé. Autorka této práce se danou problematiku pokusila uchopit především z praktického hlediska a podat přehled podstatných komponent které při samotné práci s pacienty po poranění mozku hrají v)iZnamnou roli. Praxe se bez teorie samozřejmě neobejde. proto jsme se snažili zaměřit se pi·evážně na ty teorie. které se praxe dotýkají.cs_CZ
uk.abstract.enThe mm of the master thesi s "Rehabilitation of cognitive functions in patients afteľ bľain injury" was to claľify these problems fľom pľactical point of view. In the first chapter readers get acquainted with kinds of brain injury. The second chapter deals with cognitive tlmctions and the third, most extensive, lS dedicated to rehabilitation of patients after brain injury. The ľehabilitation lS conceived as a complex process involving care of patients in the biological, psychicaL social and physical sphere. The empirical part concentrates on training oť attention. Patients after brain injury. who were invol\"ed in the study. vvere divided into two groups. Within three weeks one group practiced on computer (programme RehaCom) and the other attended occupational therapy. We investigated whether there are any diťferences in the influence of training of attention by means oť computer programme or occupational therapy. In regard of a smalI sample (five patients in each group) and other conditions we came to the conclusion that the effect of training oť attention appeared in neither group after three weeks. The empirical part is completed with a questionnaire. We addressed the specialist who work with patients after brain injury and asked them what they thought about the training oť attention by means oť computer...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990007402080106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV