Zobrazit minimální záznam

The Media Habits of Children Aged 5-6 Years. A Comparison of Preferences Between Girls and Boys
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorLuštinec, Ondřej
dc.date.accessioned2020-02-14T12:42:07Z
dc.date.available2020-02-14T12:42:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73673
dc.description.abstractThe rigorosum thesis entitled "The Media Habits of Children Aged 5-6 Years. A Comparison of Preferences Between Girls and Boys" builds on the diploma thesis "The Media Habits of Children Aged 5-6 Years" and is its extension and reworking. The work seeks to answer two basic questions: What place does the media have in the lives of children aged 5-6 years? Are traditional media (television, radio, magazines, as well as books), or new media (computer, internet, cell phones, etc.) more popular fot these children? The author then in 2014 and 2015 completed work on another view which focused mainly on the correlation between the sex and the media habits of preschool children. To answer these questions the author conducted his own research which focused on children from three nursery schools, their parents and teachers. Research was drawn from three basic sources. The first source was a questionnaire survey of parents of children, another was a questionnaire survey among teachers and the third source was a questionnaire with the children themselves - the author led them through structured interviews and also conducted several simple experiments. The analytical methods of the research included both quantitative and qualitative content analysis. The findings from the quantitative research have been used to...en_US
dc.description.abstractResumé Rigorózní práce "Mediální návyky předškolních dětí. Porovnání preferencí dívek a chlapců" navazuje na diplomovou práci "Mediální návyky dětí ve věku 5-6 let" a je jejím přepracováním a rozšířením. Práce hledá odpověď na dvě základní otázky: Jaké místo mají média v životě předškolních dětí ve věku 5-6 let? Jsou u dětí tohoto věku oblíbenější tradiční média (televize, časopisy, rozhlas, ale i knihy), nebo média nová (počítač, internet, mobilní telefon apod.)? Autor pak v roce 2014 a 2015 doplnil práci o další pohled, který se zaměřil zejména na korelaci mezi pohlavím a mediálními uživatelskými návyky předškolních dětí. Odpověď na výše uvedené otázky autor hledal pomocí vlastního výzkumu, který se zaměřil na děti ze tří mateřských škol, jejich rodiče i učitele. Výzkum čerpal ze tří základních pramenů. Prvním zdrojem bylo dotazníkové šetření u rodičů dětí, druhým zdrojem dotazníkový průzkum u učitelů a třetím pramenem byly děti samotné - autor s nimi vedl strukturované rozhovory a zároveň s dětmi provedl několik jednoduchých experimentů. K analytickým metodám výzkumu patřila kvantitativní i kvalitativní obsahová analýza. Závěry z kvantitativního výzkumu posloužily k ověření či vyvrácení několika hypotéz. Základní hypotéza předpokládala, že pětileté a šestileté děti si média elektronická v případě...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectpreschoolen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectsexen_US
dc.subjectleisureen_US
dc.subjectnurseryen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectpředškolnícs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectpohlavícs_CZ
dc.subjectvolný čascs_CZ
dc.subjectškolkacs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.titleMediální návyky předškolních dětí. Porovnání preferencí dívek a chlapcůcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-10-26
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId103650
dc.title.translatedThe Media Habits of Children Aged 5-6 Years. A Comparison of Preferences Between Girls and Boysen_US
dc.contributor.refereeBednařík, Petr
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
dc.identifier.aleph002037456
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csResumé Rigorózní práce "Mediální návyky předškolních dětí. Porovnání preferencí dívek a chlapců" navazuje na diplomovou práci "Mediální návyky dětí ve věku 5-6 let" a je jejím přepracováním a rozšířením. Práce hledá odpověď na dvě základní otázky: Jaké místo mají média v životě předškolních dětí ve věku 5-6 let? Jsou u dětí tohoto věku oblíbenější tradiční média (televize, časopisy, rozhlas, ale i knihy), nebo média nová (počítač, internet, mobilní telefon apod.)? Autor pak v roce 2014 a 2015 doplnil práci o další pohled, který se zaměřil zejména na korelaci mezi pohlavím a mediálními uživatelskými návyky předškolních dětí. Odpověď na výše uvedené otázky autor hledal pomocí vlastního výzkumu, který se zaměřil na děti ze tří mateřských škol, jejich rodiče i učitele. Výzkum čerpal ze tří základních pramenů. Prvním zdrojem bylo dotazníkové šetření u rodičů dětí, druhým zdrojem dotazníkový průzkum u učitelů a třetím pramenem byly děti samotné - autor s nimi vedl strukturované rozhovory a zároveň s dětmi provedl několik jednoduchých experimentů. K analytickým metodám výzkumu patřila kvantitativní i kvalitativní obsahová analýza. Závěry z kvantitativního výzkumu posloužily k ověření či vyvrácení několika hypotéz. Základní hypotéza předpokládala, že pětileté a šestileté děti si média elektronická v případě...cs_CZ
uk.abstract.enThe rigorosum thesis entitled "The Media Habits of Children Aged 5-6 Years. A Comparison of Preferences Between Girls and Boys" builds on the diploma thesis "The Media Habits of Children Aged 5-6 Years" and is its extension and reworking. The work seeks to answer two basic questions: What place does the media have in the lives of children aged 5-6 years? Are traditional media (television, radio, magazines, as well as books), or new media (computer, internet, cell phones, etc.) more popular fot these children? The author then in 2014 and 2015 completed work on another view which focused mainly on the correlation between the sex and the media habits of preschool children. To answer these questions the author conducted his own research which focused on children from three nursery schools, their parents and teachers. Research was drawn from three basic sources. The first source was a questionnaire survey of parents of children, another was a questionnaire survey among teachers and the third source was a questionnaire with the children themselves - the author led them through structured interviews and also conducted several simple experiments. The analytical methods of the research included both quantitative and qualitative content analysis. The findings from the quantitative research have been used to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020374560106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV