Zobrazit minimální záznam

Media image of the Jedlička Institute and Schools in Prague
dc.contributor.advisorOsvaldová, Barbora
dc.creatorZoubková, Alice
dc.date.accessioned2017-05-31T18:41:23Z
dc.date.available2017-05-31T18:41:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73512
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá mediálním obrazem pražského Jedličkova ústavu ve vybraných médiích: České televizi a Českém rozhlase mezi lety 2012 a 2014. Toto zařízení je v české populaci sice velmi dobře známé, ale na základě výzkumů se ukazuje, že značná část veřejnosti nemá jasnou představu o tom, kdo jsou jeho klienti nebo jaké služby poskytuje. O instituci rovněž stále panují určité stereotypní představy, jakožto o zastaralém ústavním zařízení. Překládaná práce se proto věnuje především tomu, v jakém rozsahu a jakým způsobem sledovaná média o Jedličkově ústavu informovala, resp. zda se snažila jeho skutečnou činnost co nejvěrněji zobrazit či se naopak na prohloubení stereotypního vnímání podílela. V teoretické části práce jsou zmíněny důležité momenty z historie Jedličkova ústavu a také přiblížena jeho současná podoba a fungování. Z mediálního pohledu je pozornost věnována pojmům jako reprezentace, stereotypy či mediální obraz a také zobrazování osob s handicapem ve sdělovacích prostředcích. Pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy uveřejněných příspěvků bylo následně zjištěno, že ani Česká televize, ani Český rozhlas negativní obraz Jedličkova ústavu nepodporují, ale naopak se snaží dávat mu ve svém vysílání prostor, zachycovat širší spektrum jeho činností a zejména pak výjimečné události s...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the media image of the Prague Jedlicka Institute in selected media: the Czech Television and the Czech Radio, between 2012 and 2014. This institution is very well known, but based on surveys, it appears that a significant portion of the public has no clear idea of who are its clients or what services it provides. There are also still some stereotypical notions about this institution. This thesis therefore focuses primarily on the fact to what extent and in what way the media presented the Jedlicka Institute - if they tried to show its real work as closely as possible or on the contrary, to deepen stereotypical perceptions. In the theoretical part are mentioned the important moments of the history of the Jedlicka Institute and also introduced its current form and function. From a media perspective, attention is paid to concepts such as representation, stereotypes and media images and portrayal of persons with disabilities in the media. Using quantitative and qualitative analysis of published posts were subsequently established that neither the Czech Television or the Czech Radio don't support negative image of the Jedlicka Institute, but rather try to pay attention to capture a broader spectrum of its activities, especially the exceptional events associated with it.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMediální obrazcs_CZ
dc.subjectJedličkův ústavcs_CZ
dc.subjectČeská televizecs_CZ
dc.subjectČeský rozhlascs_CZ
dc.subjecthandicapcs_CZ
dc.subjectpostiženícs_CZ
dc.subjectMedia Imageen_US
dc.subjectJedlicka Instituteen_US
dc.subjectCzech Televisionen_US
dc.subjectCzech Radioen_US
dc.subjecthandicapen_US
dc.subjectdisablementen_US
dc.titleMediální obraz Jedličkova ústavu v Prazecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-25
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId152129
dc.title.translatedMedia image of the Jedlička Institute and Schools in Pragueen_US
dc.contributor.refereeLábová, Alena
dc.identifier.aleph002067404
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá mediálním obrazem pražského Jedličkova ústavu ve vybraných médiích: České televizi a Českém rozhlase mezi lety 2012 a 2014. Toto zařízení je v české populaci sice velmi dobře známé, ale na základě výzkumů se ukazuje, že značná část veřejnosti nemá jasnou představu o tom, kdo jsou jeho klienti nebo jaké služby poskytuje. O instituci rovněž stále panují určité stereotypní představy, jakožto o zastaralém ústavním zařízení. Překládaná práce se proto věnuje především tomu, v jakém rozsahu a jakým způsobem sledovaná média o Jedličkově ústavu informovala, resp. zda se snažila jeho skutečnou činnost co nejvěrněji zobrazit či se naopak na prohloubení stereotypního vnímání podílela. V teoretické části práce jsou zmíněny důležité momenty z historie Jedličkova ústavu a také přiblížena jeho současná podoba a fungování. Z mediálního pohledu je pozornost věnována pojmům jako reprezentace, stereotypy či mediální obraz a také zobrazování osob s handicapem ve sdělovacích prostředcích. Pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy uveřejněných příspěvků bylo následně zjištěno, že ani Česká televize, ani Český rozhlas negativní obraz Jedličkova ústavu nepodporují, ale naopak se snaží dávat mu ve svém vysílání prostor, zachycovat širší spektrum jeho činností a zejména pak výjimečné události s...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the media image of the Prague Jedlicka Institute in selected media: the Czech Television and the Czech Radio, between 2012 and 2014. This institution is very well known, but based on surveys, it appears that a significant portion of the public has no clear idea of who are its clients or what services it provides. There are also still some stereotypical notions about this institution. This thesis therefore focuses primarily on the fact to what extent and in what way the media presented the Jedlicka Institute - if they tried to show its real work as closely as possible or on the contrary, to deepen stereotypical perceptions. In the theoretical part are mentioned the important moments of the history of the Jedlicka Institute and also introduced its current form and function. From a media perspective, attention is paid to concepts such as representation, stereotypes and media images and portrayal of persons with disabilities in the media. Using quantitative and qualitative analysis of published posts were subsequently established that neither the Czech Television or the Czech Radio don't support negative image of the Jedlicka Institute, but rather try to pay attention to capture a broader spectrum of its activities, especially the exceptional events associated with it.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020674040106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV