dc.contributor.advisor | Šťovíčková Jantulová, Magdaléna | |
dc.creator | Dvořáčková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2020-08-19T21:52:58Z | |
dc.date.available | 2020-08-19T21:52:58Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/73110 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je zasazení konceptu komunitního vzdělávání do širší perspektivy histo- ricko-sociologického rázu a provedení případové studie zaměřené na to, jakým způ- sobem dochází v rámci činnosti vybrané české základní komunitní školy k naplňování principů komunitního vzdělávání v praxi. Práce se nejdříve soustředí na obecné před- stavení základních pojmů, se kterými se komunitní vzdělávání pojí (tj. na termíny vzdělávání a komunita). Poté následuje popis a rozbor principů komunitního vzdělá- vání a přehled jeho historických kořenů nejprve v zahraničí a poté i v České republice. Pozornost je dále věnována subjektům, které se v českém kontextu komunitnímu vzdělávání věnují, a to s důrazem na roli a spolupráci základních škol a organizací občanské společnosti. Po této teoreticky zaměřené části následuje empirická část, ve které je představen design provedené případové studie, základní škola, na které byl výzkum realizován, a samotný průběh a výsledky výzkumu. Klíčová slova komunitní vzdělávání, principy komunitního vzdělávání, komunita, celoživotní učení, komunitní školy, organizace občanské společnosti | cs_CZ |
dc.description.abstract | 2 Abstract The mail aim of this thesis is to set the concept of community education in the broader perspective of historical sociology and to do a case study to find out in which ways the selected Czech primary community school fulfils the principles of community education in practice. Firstly, the work focuses on the general presenta- tion of basic concepts, which are associated with community education (terms of education and community). This is followed by a description and analysis of the principles of community education and by an overview of its historical roots, first abroad and then in the Czech Republic. Attention is also paid to organizations which try to implement community education in the Czech Republic with emphasis on the role and cooperation of primary schools and civil society organizations. After this theoretically oriented part follows the empirical part, which is introduced by the design of the case study. Then the description of the community primary school is provided and results of the research are introduced. Key Words Community education, principles of community education, community, lifelong learning, community school, organizations of civil society | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | Community education | en_US |
dc.subject | principles of community education | en_US |
dc.subject | community | en_US |
dc.subject | lifelong learning | en_US |
dc.subject | community school | en_US |
dc.subject | organizations of civil society | en_US |
dc.subject | komunitní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | principy komunitního vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | komunita | cs_CZ |
dc.subject | celoživotní učení | cs_CZ |
dc.subject | komunitní školy | cs_CZ |
dc.subject | organizace občanské společnosti | cs_CZ |
dc.title | Podoba naplňování principů komunitního vzdělávání v praxi. Případová studie komunitní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-24 | |
dc.description.department | Department of Historical Sociology | en_US |
dc.description.department | Pracoviště Historické sociologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.identifier.repId | 126066 | |
dc.title.translated | The forms of implementation of the principles of community education in practice. Case study of a community school. | en_US |
dc.contributor.referee | Černý, Karel | |
dc.identifier.aleph | 001855756 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Historical Sociology | en_US |
thesis.degree.discipline | Historická sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanitní studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Pracoviště Historické sociologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Historical Sociology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Historická sociologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Historical Sociology | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce je zasazení konceptu komunitního vzdělávání do širší perspektivy histo- ricko-sociologického rázu a provedení případové studie zaměřené na to, jakým způ- sobem dochází v rámci činnosti vybrané české základní komunitní školy k naplňování principů komunitního vzdělávání v praxi. Práce se nejdříve soustředí na obecné před- stavení základních pojmů, se kterými se komunitní vzdělávání pojí (tj. na termíny vzdělávání a komunita). Poté následuje popis a rozbor principů komunitního vzdělá- vání a přehled jeho historických kořenů nejprve v zahraničí a poté i v České republice. Pozornost je dále věnována subjektům, které se v českém kontextu komunitnímu vzdělávání věnují, a to s důrazem na roli a spolupráci základních škol a organizací občanské společnosti. Po této teoreticky zaměřené části následuje empirická část, ve které je představen design provedené případové studie, základní škola, na které byl výzkum realizován, a samotný průběh a výsledky výzkumu. Klíčová slova komunitní vzdělávání, principy komunitního vzdělávání, komunita, celoživotní učení, komunitní školy, organizace občanské společnosti | cs_CZ |
uk.abstract.en | 2 Abstract The mail aim of this thesis is to set the concept of community education in the broader perspective of historical sociology and to do a case study to find out in which ways the selected Czech primary community school fulfils the principles of community education in practice. Firstly, the work focuses on the general presenta- tion of basic concepts, which are associated with community education (terms of education and community). This is followed by a description and analysis of the principles of community education and by an overview of its historical roots, first abroad and then in the Czech Republic. Attention is also paid to organizations which try to implement community education in the Czech Republic with emphasis on the role and cooperation of primary schools and civil society organizations. After this theoretically oriented part follows the empirical part, which is introduced by the design of the case study. Then the description of the community primary school is provided and results of the research are introduced. Key Words Community education, principles of community education, community, lifelong learning, community school, organizations of civil society | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Pracoviště Historické sociologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018557560106986 | |