Od snění k přirozenosti. Analýza obraznosti Stromu života
From reverie to nature. Analysis of The Tree of Life imagery
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72809Identifikátory
SIS: 127310
Katalog UK: 990018525400106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bláhová, Jindřiška
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
11. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Terrence Malick, Film, Příroda, FilosofieKlíčová slova (anglicky)
Terrence Malick, Film, Nature, PhilosophyTato bakalářská práce pojednává o přírodě ve filmech významného amerického režiséra, scenáristy a producenta Terrence Malicka. Práce analyzuje Malickovy filmy s ohledem na režisérův vlastní vztah k přírodě, čímž se zásadně odlišuje od jiných prací s podobným zaměřením. Práce je rozdělena do dvou vzájemně provázaných částí. První, biografická část se detailně zaobírá Malickovým životem se zvláštním akcentem na události a díla, které se výrazněji dotýkají tématu práce. Druhá část pak pojednává o vztahu Malickových postav k přírodě a zároveň podává ucelený obraz toho, jakým způsobem Malick ve svých filmech přírodu pojímá.
The following bachelor's thesis discusses nature in the films of the renowned American director, screenwriter and producer Terrence Malick. The thesis analyzes Malick's work with regard to the director's own relationship to nature, which makes it fundamentally different from other works with a similar focus. The work is divided into two interrelated parts. The first part is a detailed biographical account of Malick's life with special emphasis on the events and works that are significantly connected with the main theme of the thesis. The second part deals with the relationship of Malick's characters to nature and at the same time gives a comprehensive picture of how Malick conceptualize the nature itself.
