Železniční brownfields - potenciál města. Případová studie nádraží Bubny
Railway brownfields - potential of the city. Case study of Bubny railway station.
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72761Identifikátory
SIS: 145632
Kolekce
- Kvalifikační práce [19055]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pospíšilová, Lucie
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geografie a kartografie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
12. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
železniční brownfieldy, transformace, nádraží Bubny, urbanismus, územní plánováníKlíčová slova (anglicky)
railway brownfields, Bubny railway station, transformation, urbanism, spatial planningŽeleznice, jež v 19. století přivedla průmyslový rozmach až ke středověkým hradbám Prahy, tam o sto let později zanechala obrovské celistvé lukrativní plochy, které jsou na současné nároky železniční dopravy vysoce naddimenzované. Železniční brownfieldy nyní nabízí svůj potenciál začlenit se do organismu města, propojit již existující zástavbu a vytvořit nové polyfunkční městské čtvrti. Tato bakalářská práce přibližuje problematiku transformace železničních brownfieldů jak v historickém kontextu, tak i kontextu současných přístupů územního plánování. Případová studie představuje brownfield nádraží Praha-Bubny a aktéry, kteří společně vytvářejí podobu budoucí transformace, stejně tak jako jejich dílčí cíle a představy o nově tvořeném prostoru. KLÍČOVÁ SLOVA: železniční brownfieldy, transformace, nádraží Bubny, urbanismus, územní plánování
The railway, that brought the industrial expansion to the medieval walls of Prague in the 19th century, left there a hundred years later immense, undivided lucrative spaces, that are overdimensioned for the requirements of the current railway transportation. The railway brownfields now offer their potential to integrate themselves into the city organism, connect the already existing housing areas and create new, multifunctional city quarters. This thesis introduces the issue of the railway brownfield transformation in both historical context, and the context of nowadays approach to spatial planning. The case study presents the brownfield of the Praha-Bubny railway station and the organisations, that are creating the image of the brownfield's future transformation, as well as their partial goals and ideas about the newly forming space. KEY WORDS: railway brownfields, Bubny railway station, transformation, urbanism, spatial planning