StarCraft and Emergent in Pogamut 3 environment
Pogamut a StarCraft v prostředí Emergent
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72611Identifiers
Study Information System: 116755
Collections
- Kvalifikační práce [11325]
Author
Advisor
Referee
Děchtěrenko, Filip
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Training Teachers of Computer Science at Higher Secondary Schools in Combination with Professional Computer Science
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
9. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Good
Keywords (Czech)
virtual agent, neural network, action selection mechanism, gameKeywords (English)
virtual agent, neural network, action selection mechanism, gameToolkit Pogamut určený k prototypování agentů počítačových her byl doposud používán k prototypování agentů založených na 3D FPS Unreal Tournament 2004 a jeho pokračo- váních. Po připojení prostředí RTS Defcon vyvstala otázka, jak by bylo obtížné k němu připojit další, typově odlišná prostředí a mechanismy selekce akcí. Abychom tuto flexi- bilitu otestovali, připojili jsme k Pogamutu podstatně komplexnější RTS hru StarCraft:Brood War a simulátor rozsáhlých neuronových sítí Emergent, společně s mechanismy POSH a Jason používanými pro selekci akcí agenta. Práce podrobně rozebírá provedená připojení a na příkladech demonstruje jejich funkčnost. Součástí práce je i web s video tutoriály a návody k použití. V práci se dále věnujeme připravenosti Pogamutu k připojování dalších prostředí a rozebíráme způsob použitý při napojení Emergentu a StarCraftu.
The Pogamut toolkit designed for rapid prototyping of computer game agents has been so far used for prototyping the agents based on 3D FPS Unreal Tournament 2004 and its sequels. After the environment of RTS Defcon was connected to Pogamut a question arose how difficult it would be to connect some other significantly different environments and action selection mechanisms. In order to test this flexibility of Pogamut we have interconnected it with more complex RTS video game StarCraft:Brood War and large neural network simulator Emergent, together with Jason and POSH action selection mechanisms. The work analyzes created connections to detail and demonstrates their functionality on examples. An integral part of the work is also web with video tutorials and guides. In this work we also analyze Pogamut's readiness to be connected to other environments.