dc.contributor.advisor | Hudáková, Andrea | |
dc.creator | Siková, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T19:28:12Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T19:28:12Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/72493 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na předčtenářskou gramotnost u dětí se sluchovým postižením. V teoretické části práce jsou uvedeny definice gramotnosti a její odlišné pojetí u různých autorů. Poté se práce obecně zaměřuje na čtenářskou a předčtenářskou gramotnost a problematiku dětského čtenářství. Dále jsou nastíněny faktory ovlivňující problematiku předčtenářské gramotnosti a počátečního čtení u dětí se sluchovým postižením. Další kapitolu tvoří čtenářská gramotnost a její propojení s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V závěru teoretické části je věnována pozornost testování předčtenářské gramotnosti v českém i mezinárodním prostředí, a to nejen u žáků se sluchovým postižením, ale i u žáků slyšících. Praktická část práce se pak věnuje výzkumu předčtenářské gramotnosti u dětí se sluchovým postižením v mateřských školách pro sluchově postižené v České republice v posledním roce před nástupem do základní školy. Klíčová slova Gramotnost, Předčtenářská gramotnost, Předčtenářské dovednosti, Dítě se sluchovým postižením, Testování předčtenářské gramotnosti | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on prereading and early literacy in children with hearing impairments. There are two parts, firstly a theortical part and secondly a practical part. The theoretical part provides definitions of literacy and looks at different approaches by various authors. This generally focuses on reading literacy, prereading and early literacy, and issues of children's reading. Next are outlined factors affecting prereading and early literacy, and early reading skills in children with hearing disabilities. The following chapter examines literacy and how it relates to the Curriculum Framework for Preschool Education. The Final section of the theoretical part is devoted to testing prereading and early literacy in both the Czech Republic and the international environment, not only for pupils with hearing disabilities, but also hearing pupils. The practical part is devoted to investigating research into prereading and the early literacy of children with hearing impairment in nursery schools for the deaf in the Czech Republic; focusing on their final year before entering elementary school. Keywords Literacy, Prereading and Early Literacy / Emergent literacy, Prereading and early skills, Child with hearing impairments, Testing of emergent literacy | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | Předčtenářská gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | Předčtenářské dovednosti | cs_CZ |
dc.subject | Díte se sluchovým postižením | cs_CZ |
dc.subject | Testování předčtenářské gramotnosti | cs_CZ |
dc.subject | Literacy | en_US |
dc.subject | Prereading and Early Literacy | en_US |
dc.subject | Emergent literacy | en_US |
dc.subject | Prereading and early skills | en_US |
dc.subject | Child with hearing impairments | en_US |
dc.subject | Testing of emergent literacy | en_US |
dc.title | Předčtenářská gramotnost u dětí se sluchovým postižením | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-19 | |
dc.description.department | Institut of Deaf Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav jazyků a komunikace neslyšících | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 123459 | |
dc.title.translated | Pre reading and Early Literacy of Children with Hearing Handicaps | en_US |
dc.contributor.referee | Richterová, Klára | |
dc.identifier.aleph | 001786744 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Čeština v komunikaci neslyšících | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Deaf Studies | en_US |
thesis.degree.program | Čeština v komunikaci neslyšících | cs_CZ |
thesis.degree.program | Deaf Studies | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav jazyků a komunikace neslyšících | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institut of Deaf Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Čeština v komunikaci neslyšících | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Deaf Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Čeština v komunikaci neslyšících | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Deaf Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zaměřuje na předčtenářskou gramotnost u dětí se sluchovým postižením. V teoretické části práce jsou uvedeny definice gramotnosti a její odlišné pojetí u různých autorů. Poté se práce obecně zaměřuje na čtenářskou a předčtenářskou gramotnost a problematiku dětského čtenářství. Dále jsou nastíněny faktory ovlivňující problematiku předčtenářské gramotnosti a počátečního čtení u dětí se sluchovým postižením. Další kapitolu tvoří čtenářská gramotnost a její propojení s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V závěru teoretické části je věnována pozornost testování předčtenářské gramotnosti v českém i mezinárodním prostředí, a to nejen u žáků se sluchovým postižením, ale i u žáků slyšících. Praktická část práce se pak věnuje výzkumu předčtenářské gramotnosti u dětí se sluchovým postižením v mateřských školách pro sluchově postižené v České republice v posledním roce před nástupem do základní školy. Klíčová slova Gramotnost, Předčtenářská gramotnost, Předčtenářské dovednosti, Dítě se sluchovým postižením, Testování předčtenářské gramotnosti | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis focuses on prereading and early literacy in children with hearing impairments. There are two parts, firstly a theortical part and secondly a practical part. The theoretical part provides definitions of literacy and looks at different approaches by various authors. This generally focuses on reading literacy, prereading and early literacy, and issues of children's reading. Next are outlined factors affecting prereading and early literacy, and early reading skills in children with hearing disabilities. The following chapter examines literacy and how it relates to the Curriculum Framework for Preschool Education. The Final section of the theoretical part is devoted to testing prereading and early literacy in both the Czech Republic and the international environment, not only for pupils with hearing disabilities, but also hearing pupils. The practical part is devoted to investigating research into prereading and the early literacy of children with hearing impairment in nursery schools for the deaf in the Czech Republic; focusing on their final year before entering elementary school. Keywords Literacy, Prereading and Early Literacy / Emergent literacy, Prereading and early skills, Child with hearing impairments, Testing of emergent literacy | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav jazyků a komunikace neslyšících | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017867440106986 | |