Nové technologie a strategie při hledání partnera: Speed-dating a on-line seznamovací portály
New Technologies and Strategies in partner selection: Speed-dating and dating sites
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72204Collections
- Kvalifikační práce [19389]
Author
Advisor
Referee
Lupač, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Sociology
Department
Department of Sociology
Date of defense
17. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
speed dating, on-line seznamovací portály, zprostředkované seznámení, výběr partnera, sňatkový trh
Keywords (English)
speed dating, online dating portals, mediated dating, mate selection, marriage market
Práce se zabývá seznamováním a hledáním partnerských vztahů pomocí nových technologií. Hlavním cílem je ukázat vliv nových médií na výběr partnera a především popsat průběh novodobějšího způsobu seznamování v české společnosti, kterým je speed dating. Takzvaná zprostředkovaná seznamování - on-line seznamovací portály a speed dating - jsou posuzována ve vzájemné komparaci. Výzkumná část práce je založena na analýze seznamovacích portálů a agentur zprostředkujících seznamování. KLÍČOVÁ SLOVA: speed dating, on-line seznamovací portály, zprostředkované seznámení, výběr partnera, sňatkový trh
The paper deals with the issue of getting acquainted and looking for a partnership with the aid of new technologies. The main goal is to show the impact of new media on the mate selection and, above all, to describe the course of a particular way of getting acquainted which is new to the Czech society, that is speed dating. The so-called mediated dating services - online dating portals and speed dating - are assessed in a comparative way. The empirical part is based on the analysis of dating websites and dating agencies. KEYWORDS: speed dating, online dating portals, mediated dating, mate selection, marriage market