Nové technologie a strategie při hledání partnera: Speed-dating a on-line seznamovací portály
New Technologies and Strategies in partner selection: Speed-dating and dating sites
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72204Identifikátory
SIS: 136886
Kolekce
- Kvalifikační práce [23740]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lupač, Petr
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
17. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
speed dating, on-line seznamovací portály, zprostředkované seznámení, výběr partnera, sňatkový trhKlíčová slova (anglicky)
speed dating, online dating portals, mediated dating, mate selection, marriage marketPráce se zabývá seznamováním a hledáním partnerských vztahů pomocí nových technologií. Hlavním cílem je ukázat vliv nových médií na výběr partnera a především popsat průběh novodobějšího způsobu seznamování v české společnosti, kterým je speed dating. Takzvaná zprostředkovaná seznamování - on-line seznamovací portály a speed dating - jsou posuzována ve vzájemné komparaci. Výzkumná část práce je založena na analýze seznamovacích portálů a agentur zprostředkujících seznamování. KLÍČOVÁ SLOVA: speed dating, on-line seznamovací portály, zprostředkované seznámení, výběr partnera, sňatkový trh
The paper deals with the issue of getting acquainted and looking for a partnership with the aid of new technologies. The main goal is to show the impact of new media on the mate selection and, above all, to describe the course of a particular way of getting acquainted which is new to the Czech society, that is speed dating. The so-called mediated dating services - online dating portals and speed dating - are assessed in a comparative way. The empirical part is based on the analysis of dating websites and dating agencies. KEYWORDS: speed dating, online dating portals, mediated dating, mate selection, marriage market