Jazykový styl české televizní reklamy nového milénia na příkladu mediální kampaně T-Mobile
Czech language style of television advertising of the new millenium on the example of the T-Mobile's media campaign
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72042Identifiers
Study Information System: 139593
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Zábrodská, Kristina
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
16. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Reklama, jazyk reklamních sdělení, analýza reklamy, média, marketingová komunikace, mobilní operátor, T-MobileKeywords (English)
Advertising, language of advertising communications, analysis of advertising, media, marketing communications, mobile operator, T-MobileJazykový styl české reklamy nového milénia na příkladu mediální kampaně T-Mobile Tato bakalářská práce se zabývá současným jazykovým stylem české reklamy na příkladu komunikace značky/ reklamní kampaně T-Mobile. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretický blok nás seznamuje s kontextem reklamy a představuje nám charakteristiku reklamních sdělení a jazyku reklamního diskurzu. V centru pozornosti stojí část praktická, která se zabývá analýzou reklam mediální kampaně T-Mobile a ostatních operátorů publikovaných v televizi od ledna 2012 do května 2013. Práce sleduje charakteristické znaky reklam T-Mobile a zabývá se porovnáním komunikace T-Mobilu s ostatními operátory.
Czech language style of television advertising of the new millenium on the example of the T-Mobile's media campaign This bachelor thesis deals with the contemporary language style of Czech advertising on the example of brand communication/ advertising campaign of T-Mobile. The work is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical block introduces the context of advertising and shows the characteristics of advertising messages and language of advertising discourse. The focus is on the practical part which analyzes the advertising media campaign of T-Mobile and other operators published in the television from January 2012 to May 2013. The work observes the typical advertising characteristic of T-Mobile and deals with comparison of communication of T-Mobile with other operators.