Motiv násilí a variabilita jeho užití v reklamě s ilustrací na sociální reklamě organizace Amnesty International na rozdílných mediatypech ve vybraných letech
Motiv of violence and its various uses in advertising with ilustration on The social advertising of the organization Amnesty International in diverse media forms in specific years
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71958Identifikátory
SIS: 152208
Katalog UK: 990020068690106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Shavit, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Reklama, násilí, Amnesty International, persvaze, nekomerční marketing, sémiotikaKlíčová slova (anglicky)
Advertising, violence, Amnesty International, persuasion, non-commercial marketing, semioticsPráce mapuje proměnu motivu násilí v reklamní tvorbě. V první části se zaměřuji na možné formální projevy násilí a na funkci, kterou může prvek násilí plnit v reklamním díle. Do formy pak ve své práci pro komplexnost analýzy řadím jak styl vyobrazení, tak násilí v reklamě po stránce obsahové. Pro detailnější rozbor prvku násilí v reklamě je přihlédnuto k roli emocí, které formují výslednou recepci. Dále je tematizováno násilí v rámci právního systému České republiky a samoregulačního principu se zohledněním toho, jak v tomto systému figuruje činnost Rady pro reklamu. Součástí práce je i zasazení motivu násilí v reklamě do kontextu výzkumů týkajících se této problematiky. Vzhledem k náplni analytické části práce, která se věnuje reklamní tvorbě nevládní neziskové organizaci Amnesty International, je nejprve uvedena problematika sociální reklamy ve srovnání s komerčním marketingem. Variabilita motivu násilí z hlediska formálních aspektů a funkčnosti je demonstrována na reklamní tvorbě Amnesty International v letech 2006, 2008, 2012 a 2014, a to v různých typech médií - venkovní reklama, tisk, video a online aplikace. Jednotlivá reklamní díla jsou analyzována podle sémiotické teorie Rolanda Barthese z díla Rétorika obrazu. Analýza v druhé části práce potvrdila výskyt prvku násilí v některých z možných...
The work explores the transformation of the motif of violence in advertising. The first part focuses on possible formal acts of violence and the function that the element of violence can have in the advertising work. In sake of complexity of the analysis of the formal aspects I include both the style illustrations and the content elements. For a more detailed analysis of the motif of violence in advertising I explain the role of emotions that shape the final reception. In my work I also focus on the motif of violence within the legal system of the Czech Republic and self-regulatory principles with regard to the activities of the Council for advertising. The work also set the theme of violence in advertising in the context of research on this issue. Considering the scope of the analytical part, which is devoted to advertising of nongovernmental organization Amnesty International, firstly I introduce the issue of social advertising compared with commercial marketing. Variability of the motif of violence in terms of formal aspects and functionality is demonstrated in the commercials of Amnesty International in the years 2006, 2008, 2012 and 2014, and in various types of media - outdoor advertising, print, video and online applications. Individual advertising works are analyzed based on Roland Barthes...
