Využití zeleného marketingu v českém prostředí se zaměřením na komunikaci
Green marketing on the Czech market with special focus on marketing communication
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71955Identifiers
Study Information System: 151939
CU Caralogue: 990020065350106986
Collections
- Kvalifikační práce [18446]
Author
Advisor
Referee
Hejlová, Denisa
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
15. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Zelený marketing, marketingová komunikace, strategický marketing, zelený spotřebitel, marketingový výzkumKeywords (English)
Green marketing, marketing communication, strategic marketing, green consumer, marketing researchPráce analyzuje využití zeleného marketingu v českém firemním prostředí. Zelený marketing je dnes opět široce diskutované téma, které proniká do firemní strategie a firemní komunikace, nejčastěji jako konkurenční výhoda nebo způsob, jak snížit náklady. Po definicích pojmů zeleného marketingu a zeleného spotřebitele nabízí práce přehled základních poznatků z marketingu a marketingové komunikace, které slouží jako teoretický základ pro další část. Dále práce představuje různé strategické způsoby uplatnění a techniky zeleného marketingu, které jsou demonstrovány na praktických příkladech komunikace zahraničních firem. Praktická část se zaměřuje na české prostředí. Je věnována analýze sdělení marketingové komunikace firem v duchu zeleného marketingu a disponuje především detailním popisem vybraných modelových případů. V závěru následná syntéza zjištění ukazuje na základní podobu možností pro zelené strategie na českém trhu.
This thesis analyses the use of green marketing in the Czech market. Green marketing is once and again a globally discussed topic. The practice is spreading into business strategy and business communication, where it is commonly used as a competitive advantage or as a tool to lower costs. After definitions of related terms of green marketing and green consumer, the thesis offers an overview of the basic principles of marketing and marketing communication. These serve as a theoretical framework for the next part. Further, it presents various strategic tools and techniques of green marketing, used by companies from all around the world. The practical part is dedicated to the analysis of business communication in the Czech Republic, focusing on model examples of green marketing communication. Possible opportunities for the use of green marketing strategies in the Czech market are discussed in the final conclusions.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Defence status: DEFENDEDSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Date of defense: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Defence status: DEFENDEDPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Defence status: NOT DEFENDEDLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...