Zobrazit minimální záznam

Lifelong learning: diagnostics
dc.contributor.advisorBeneš, Milan
dc.creatorMíka, Jan
dc.date.accessioned2017-03-30T15:15:14Z
dc.date.available2017-03-30T15:15:14Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7189
dc.description.abstractPráce se snaží o nalezení obecného optimalizovaného modelu vzdělávání dospělých. Při přemýšlení vycházíme z definice příjemců na současném trhu se vzděláváním. Poté se na základě komplexního přehledu a následného kritického posouzení známých i méně známých typologických nástrojů (MBTI, Keirsey, Kolb, LS) zamýšlíme nad nejvhodnějším přístupem ke kategorizaci příjemců dalšího vzdělávání. Docházíme k přesvědčení, že existující nástroje, ač pro vzdělávání validní, nejsou pro andragogickou praxi nejvhodnější, a to především kvůli složitosti aplikace. Na závěr navrhujeme zjednodušený přístup vycházející zjungovské teorie osobnosti a nastiňujeme obecný systém výuky, který by se mohl ukázat jako efektivní. Práce může posloužit jako teoretické východisko k empirickému výzkumu, který by ověřil především vhodnost navrhovaného systému výuky jednotlivým empiricko-teoreticky stanoveným skupinám, případně jako návod pro začínající praktiky.cs_CZ
dc.description.abstractThe present thesis attempts to find a general model for tailerod education of adults. The author start s off by defining the recipients in the current education landscape. Thereafter, he provides a comprehensive overview of both well- and less-known typologies (MBTI, Keirsey, Kolb, LS). Based on a critical assessment of the instruments in view of their appropriateness for the categorization in lifelong learning, the author concludes that the existing approaches, while offering valuable insight, may be less than optimal for the education of adults, the reason being the complexity of application. The thesis concludes with a proposed approach drawing on Jung's personality theory, outlining a general method for the education in differentiated groups that could prove useful. The thesis can serve as either a starting point for further empirical research to validate the practical approach towards the differentiated groups determined with the empiricaltheoretical model, or as a guide for junior practitioners.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleDiagnostika v dalším vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-20
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27017
dc.title.translatedLifelong learning: diagnosticsen_US
dc.contributor.refereeVečeřa, Ivo
dc.identifier.aleph000646921
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se snaží o nalezení obecného optimalizovaného modelu vzdělávání dospělých. Při přemýšlení vycházíme z definice příjemců na současném trhu se vzděláváním. Poté se na základě komplexního přehledu a následného kritického posouzení známých i méně známých typologických nástrojů (MBTI, Keirsey, Kolb, LS) zamýšlíme nad nejvhodnějším přístupem ke kategorizaci příjemců dalšího vzdělávání. Docházíme k přesvědčení, že existující nástroje, ač pro vzdělávání validní, nejsou pro andragogickou praxi nejvhodnější, a to především kvůli složitosti aplikace. Na závěr navrhujeme zjednodušený přístup vycházející zjungovské teorie osobnosti a nastiňujeme obecný systém výuky, který by se mohl ukázat jako efektivní. Práce může posloužit jako teoretické východisko k empirickému výzkumu, který by ověřil především vhodnost navrhovaného systému výuky jednotlivým empiricko-teoreticky stanoveným skupinám, případně jako návod pro začínající praktiky.cs_CZ
uk.abstract.enThe present thesis attempts to find a general model for tailerod education of adults. The author start s off by defining the recipients in the current education landscape. Thereafter, he provides a comprehensive overview of both well- and less-known typologies (MBTI, Keirsey, Kolb, LS). Based on a critical assessment of the instruments in view of their appropriateness for the categorization in lifelong learning, the author concludes that the existing approaches, while offering valuable insight, may be less than optimal for the education of adults, the reason being the complexity of application. The thesis concludes with a proposed approach drawing on Jung's personality theory, outlining a general method for the education in differentiated groups that could prove useful. The thesis can serve as either a starting point for further empirical research to validate the practical approach towards the differentiated groups determined with the empiricaltheoretical model, or as a guide for junior practitioners.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990006469210106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV