Show simple item record

Employee loyalty as a manifestation of work satisfaction - psychological aspects of employee loyalty
dc.contributor.advisorRymeš, Milan
dc.creatorDrnková, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-27T17:18:54Z
dc.date.available2017-05-27T17:18:54Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71803
dc.description.abstractHlavním cílem diplomové práce je teoreticky vymezit loajalitu zaměstnanců v širším kontextu a na základě empirické části popsat koncept loajality zaměstnanců. Pomocí využití teoretických poznatků, polostrukturovaných rozhovorů a kvalitativní metody tematické analýzy s prvky zakotvené teorie byla navržena koncepce loajality zaměstnanců. Koncepce odpovídá na výzkumné otázky, tedy formuluje teoretické vymezení loajality zaměstnanců, aspekty a důsledky loajality a možnosti ovlivňování loajality v rámci organizačních procesů. Teoretické zdroje a výsledky kvalitativní analýzy společně poskytují bližší náhled na vztah pracovní spokojenosti a loajality zaměstnanců. Ukázalo se, že pracovní spokojenost ovlivňuje vznik a udržení loajálního vztahu zaměstnance s organizací, ale také může být důsledkem loajálního vztahu. Mezi aspekty loajality zaměstnanců lze zařadit: osobnostní předpoklady a spokojenost, vzájemnost investic do vztahu, interpersonální důvěru, sdílení podobných hodnot a přesvědčení, zkušenosti, přání dobrého, morální podstatu, vyjasněná očekávání a mapování jejich případných změn z obou stran, znalost vzájemných cílů, ochotu nadřadit společný cíl nad cíl vlastní, odpovědnost vůči společným cílům, oboustrannou víru ve vztah, určitou formu společného vlastnictví, vzájemnou důvěru, podporu a zpětnou...cs_CZ
dc.description.abstractThe main aim of this thesis is defining employee loyalty in its entirety and describing the concept of employee loyalty based on a qualitative research. The concept has been proposed by using theoretical knowledge, semi-structured interviews and qualitative method of thematic analysis with a partial process of grounded theory. The concept corresponds to the main research questions, and therefore formulates a theoretical definition of employee loyalty, loyalty aspects, and implications and possibilities of influencing loyalty within organizational processes. The results obtained illustrate the relationship between the job satisfaction and employee loyalty. The job satisfaction affects building and maintenance of a loyal employee relationship with the organization, but it could be also the consequence of such loyal relationship. The aspects of employee loyalty can include: personal skills, satisfaction, reciprocity of investments in the relationship, interpersonal trust, sharing of similar values and beliefs, experience, positive attitudes and desires, moral background, clear expectations and mapping of potential changes on both sides, knowledge of mutual goals, willingness to put common goals above individual ones, own responsibility towards common goals, mutual faith in the relationship, form of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpracovní spokojenostcs_CZ
dc.subjectloajalita zaměstnancůcs_CZ
dc.subjectpracovní postojecs_CZ
dc.subjectJob satisfactionen_US
dc.subjectEmployee loyaltyen_US
dc.subjectJob attitudesen_US
dc.titleLoajalita zaměstnanců jako projev pracovní spokojenosti - psychologické aspekty zaměstnanecké loajalitycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-19
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136370
dc.title.translatedEmployee loyalty as a manifestation of work satisfaction - psychological aspects of employee loyaltyen_US
dc.contributor.refereeKirovová, Iva
dc.identifier.aleph002006405
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavním cílem diplomové práce je teoreticky vymezit loajalitu zaměstnanců v širším kontextu a na základě empirické části popsat koncept loajality zaměstnanců. Pomocí využití teoretických poznatků, polostrukturovaných rozhovorů a kvalitativní metody tematické analýzy s prvky zakotvené teorie byla navržena koncepce loajality zaměstnanců. Koncepce odpovídá na výzkumné otázky, tedy formuluje teoretické vymezení loajality zaměstnanců, aspekty a důsledky loajality a možnosti ovlivňování loajality v rámci organizačních procesů. Teoretické zdroje a výsledky kvalitativní analýzy společně poskytují bližší náhled na vztah pracovní spokojenosti a loajality zaměstnanců. Ukázalo se, že pracovní spokojenost ovlivňuje vznik a udržení loajálního vztahu zaměstnance s organizací, ale také může být důsledkem loajálního vztahu. Mezi aspekty loajality zaměstnanců lze zařadit: osobnostní předpoklady a spokojenost, vzájemnost investic do vztahu, interpersonální důvěru, sdílení podobných hodnot a přesvědčení, zkušenosti, přání dobrého, morální podstatu, vyjasněná očekávání a mapování jejich případných změn z obou stran, znalost vzájemných cílů, ochotu nadřadit společný cíl nad cíl vlastní, odpovědnost vůči společným cílům, oboustrannou víru ve vztah, určitou formu společného vlastnictví, vzájemnou důvěru, podporu a zpětnou...cs_CZ
uk.abstract.enThe main aim of this thesis is defining employee loyalty in its entirety and describing the concept of employee loyalty based on a qualitative research. The concept has been proposed by using theoretical knowledge, semi-structured interviews and qualitative method of thematic analysis with a partial process of grounded theory. The concept corresponds to the main research questions, and therefore formulates a theoretical definition of employee loyalty, loyalty aspects, and implications and possibilities of influencing loyalty within organizational processes. The results obtained illustrate the relationship between the job satisfaction and employee loyalty. The job satisfaction affects building and maintenance of a loyal employee relationship with the organization, but it could be also the consequence of such loyal relationship. The aspects of employee loyalty can include: personal skills, satisfaction, reciprocity of investments in the relationship, interpersonal trust, sharing of similar values and beliefs, experience, positive attitudes and desires, moral background, clear expectations and mapping of potential changes on both sides, knowledge of mutual goals, willingness to put common goals above individual ones, own responsibility towards common goals, mutual faith in the relationship, form of...en_US
uk.file-availabilityP
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV