Pojetí školy 1.stupně v reformních snahách ČSR v období 1.republiky
The conception of the primary school in the reform tendency of the Czechoslovak Republic in the period of the 1st Republic
diploma thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71646Identifiers
Study Information System: 96533
Collections
- Kvalifikační práce [20640]
Author
Advisor
Referee
Kasíková, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
19. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
první republika, škola prvního stupně, reformní snahy, vnitřní diferenciace, vnější diferenciace, jednotná školaKeywords (English)
1st republic, primary school, reformatory efforts, inner differentiation, outer differentiation, united schoolPojetí školy 1. stupně v reformních snahách ČSR v období 1. republiky Diplomová práce má pomoci zmapovat vývoj školství v českých zemích, a to s důrazem na pojetí školy 1. stupně, v období první republiky. Práce srovnává prvorepublikové školství se situací v současném školství a školském systému, který se neustále potýká s různými reformními snahami. Snad tato práce přispěje k lepší orientaci ve školském reformním hnutí v prvorepublikovém období a přinese užitečné podněty k zamyšlení se nad současným stavem v pedagogické a vzdělávací oblasti v naší republice z pohledu učitelky z praxe.
The conception of the primary school in the reform tendendency of the Czechoslovak Republic in the period of the 1st republic This dissertation should help to make a summary in the czech educational system, primarily at the primary school, in the period of the 1st republic. It compares the 1st republic educational system with todays situation in this topic during permanent reformatory efforts. I hope this dissertation will help for better orientation in the school reformatory movement in the period of the 1st republic and it will bring some useful food for thought about the contemporary situation in the pedagogical and educational field from the point of view of teacher.