Zobrazit minimální záznam

Peer mentoring programs benefits in terms of civic engagement and social capital
dc.contributor.advisorSeidlová Málková, Gabriela
dc.creatorŠedinová, Petra
dc.date.accessioned2020-08-17T09:35:10Z
dc.date.available2020-08-17T09:35:10Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71643
dc.description.abstractDiplomová práce zkoumá vliv partnerského setkávání dvojic dobrovolníka a dítěte či dospívajícího v rámci komunitních mentoringových programů pro mládež z hlediska občanské angažovanosti a sociálního kapitálu na příjemce péče, tedy děti či dospívající vystavené rizikovým faktorům či rizikovému prostředí. Tato práce je sekundární analýzou dat Mezinárodního srovnávacího výzkumu mentoringu v mentoringovém programu Big Brothers Big Sisters- Pět P v České republice, hloubkové a déletrvající studie, která je v tomto ohledu výjimečným zdrojem. V kontextu zkoumaných záměrů je sledováno 7 mentoringových dvojic na svém počátku a po cca ročním odstupu, a hodnoceno toto působení v souvislosti s přítomností atributů podílejících se na zvyšování občanské angažovanosti a sociálního kapitálu, které jsou v kontextu této diplomové práce blíže představeny. Klíčová slova Mentoring, mentoringové programy, občanství, občanská angažovanost, sociální kapitál, sítě, dobrovolnictví, volný čas, komunitní intervencecs_CZ
dc.description.abstractThe main goal this diploma thesis is to explore the influence of peer mentoring programs as a tool of community intervention for children and adolescents from the point of view of civic engagement and social capital. The influence is assessed to the recipients of mentoring programs care- to children and adolescents exposed to risk factors or risk environment. This thesis is secondary analysis of Mentoring programs evaluating research in mentoring programs Big Brother Big Sisters- Pět P in Czech republic, in-depth and longitudinal extraordinary study. In this study 7 mentoring couples were assessed for the time period of one year- in the beginning and one year after. Keys words Mentoring, Mentoring programs, Civic engagement, Citizenship, Social capital, Networks, Volunteer, Leisure time, Community interventionen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectMentoringen_US
dc.subjectMentoring programsen_US
dc.subjectCivic engagementen_US
dc.subjectCitizenshipen_US
dc.subjectSocial capitalen_US
dc.subjectNetworksen_US
dc.subjectVolunteeren_US
dc.subjectLeisure timeen_US
dc.subjectCommunity interventionen_US
dc.subjectMentoringcs_CZ
dc.subjectmentoringové programycs_CZ
dc.subjectobčanstvícs_CZ
dc.subjectobčanská angažovanostcs_CZ
dc.subjectsociální kapitálcs_CZ
dc.subjectsítěcs_CZ
dc.subjectdobrovolnictvícs_CZ
dc.subjectvolný čascs_CZ
dc.subjectkomunitní intervencecs_CZ
dc.titlePozorované přínosy mentoringových vztahů z hlediska občanské angažovanosti a sociálního kapitálucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-23
dc.description.departmentKatedra studií občanské společnostics_CZ
dc.description.departmentDepartment of Civil Society Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId128331
dc.title.translatedPeer mentoring programs benefits in terms of civic engagement and social capitalen_US
dc.contributor.refereeŠťovíčková Jantulová, Magdaléna
dc.identifier.aleph001855454
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCivil Sector Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia občanského sektorucs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra studií občanské společnostics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Civil Society Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia občanského sektorucs_CZ
uk.degree-discipline.enCivil Sector Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce zkoumá vliv partnerského setkávání dvojic dobrovolníka a dítěte či dospívajícího v rámci komunitních mentoringových programů pro mládež z hlediska občanské angažovanosti a sociálního kapitálu na příjemce péče, tedy děti či dospívající vystavené rizikovým faktorům či rizikovému prostředí. Tato práce je sekundární analýzou dat Mezinárodního srovnávacího výzkumu mentoringu v mentoringovém programu Big Brothers Big Sisters- Pět P v České republice, hloubkové a déletrvající studie, která je v tomto ohledu výjimečným zdrojem. V kontextu zkoumaných záměrů je sledováno 7 mentoringových dvojic na svém počátku a po cca ročním odstupu, a hodnoceno toto působení v souvislosti s přítomností atributů podílejících se na zvyšování občanské angažovanosti a sociálního kapitálu, které jsou v kontextu této diplomové práce blíže představeny. Klíčová slova Mentoring, mentoringové programy, občanství, občanská angažovanost, sociální kapitál, sítě, dobrovolnictví, volný čas, komunitní intervencecs_CZ
uk.abstract.enThe main goal this diploma thesis is to explore the influence of peer mentoring programs as a tool of community intervention for children and adolescents from the point of view of civic engagement and social capital. The influence is assessed to the recipients of mentoring programs care- to children and adolescents exposed to risk factors or risk environment. This thesis is secondary analysis of Mentoring programs evaluating research in mentoring programs Big Brother Big Sisters- Pět P in Czech republic, in-depth and longitudinal extraordinary study. In this study 7 mentoring couples were assessed for the time period of one year- in the beginning and one year after. Keys words Mentoring, Mentoring programs, Civic engagement, Citizenship, Social capital, Networks, Volunteer, Leisure time, Community interventionen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra studií občanské společnostics_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990018554540106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV