dc.contributor.advisor | Seidlová Málková, Gabriela | |
dc.creator | Šedinová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2020-08-17T09:35:10Z | |
dc.date.available | 2020-08-17T09:35:10Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/71643 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce zkoumá vliv partnerského setkávání dvojic dobrovolníka a dítěte či dospívajícího v rámci komunitních mentoringových programů pro mládež z hlediska občanské angažovanosti a sociálního kapitálu na příjemce péče, tedy děti či dospívající vystavené rizikovým faktorům či rizikovému prostředí. Tato práce je sekundární analýzou dat Mezinárodního srovnávacího výzkumu mentoringu v mentoringovém programu Big Brothers Big Sisters- Pět P v České republice, hloubkové a déletrvající studie, která je v tomto ohledu výjimečným zdrojem. V kontextu zkoumaných záměrů je sledováno 7 mentoringových dvojic na svém počátku a po cca ročním odstupu, a hodnoceno toto působení v souvislosti s přítomností atributů podílejících se na zvyšování občanské angažovanosti a sociálního kapitálu, které jsou v kontextu této diplomové práce blíže představeny. Klíčová slova Mentoring, mentoringové programy, občanství, občanská angažovanost, sociální kapitál, sítě, dobrovolnictví, volný čas, komunitní intervence | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main goal this diploma thesis is to explore the influence of peer mentoring programs as a tool of community intervention for children and adolescents from the point of view of civic engagement and social capital. The influence is assessed to the recipients of mentoring programs care- to children and adolescents exposed to risk factors or risk environment. This thesis is secondary analysis of Mentoring programs evaluating research in mentoring programs Big Brother Big Sisters- Pět P in Czech republic, in-depth and longitudinal extraordinary study. In this study 7 mentoring couples were assessed for the time period of one year- in the beginning and one year after. Keys words Mentoring, Mentoring programs, Civic engagement, Citizenship, Social capital, Networks, Volunteer, Leisure time, Community intervention | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | Mentoring | en_US |
dc.subject | Mentoring programs | en_US |
dc.subject | Civic engagement | en_US |
dc.subject | Citizenship | en_US |
dc.subject | Social capital | en_US |
dc.subject | Networks | en_US |
dc.subject | Volunteer | en_US |
dc.subject | Leisure time | en_US |
dc.subject | Community intervention | en_US |
dc.subject | Mentoring | cs_CZ |
dc.subject | mentoringové programy | cs_CZ |
dc.subject | občanství | cs_CZ |
dc.subject | občanská angažovanost | cs_CZ |
dc.subject | sociální kapitál | cs_CZ |
dc.subject | sítě | cs_CZ |
dc.subject | dobrovolnictví | cs_CZ |
dc.subject | volný čas | cs_CZ |
dc.subject | komunitní intervence | cs_CZ |
dc.title | Pozorované přínosy mentoringových vztahů z hlediska občanské angažovanosti a sociálního kapitálu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-23 | |
dc.description.department | Katedra studií občanské společnosti | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Civil Society Studies | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 128331 | |
dc.title.translated | Peer mentoring programs benefits in terms of civic engagement and social capital | en_US |
dc.contributor.referee | Šťovíčková Jantulová, Magdaléna | |
dc.identifier.aleph | 001855454 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Civil Sector Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Studia občanského sektoru | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Katedra studií občanské společnosti | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Department of Civil Society Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Studia občanského sektoru | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Civil Sector Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce zkoumá vliv partnerského setkávání dvojic dobrovolníka a dítěte či dospívajícího v rámci komunitních mentoringových programů pro mládež z hlediska občanské angažovanosti a sociálního kapitálu na příjemce péče, tedy děti či dospívající vystavené rizikovým faktorům či rizikovému prostředí. Tato práce je sekundární analýzou dat Mezinárodního srovnávacího výzkumu mentoringu v mentoringovém programu Big Brothers Big Sisters- Pět P v České republice, hloubkové a déletrvající studie, která je v tomto ohledu výjimečným zdrojem. V kontextu zkoumaných záměrů je sledováno 7 mentoringových dvojic na svém počátku a po cca ročním odstupu, a hodnoceno toto působení v souvislosti s přítomností atributů podílejících se na zvyšování občanské angažovanosti a sociálního kapitálu, které jsou v kontextu této diplomové práce blíže představeny. Klíčová slova Mentoring, mentoringové programy, občanství, občanská angažovanost, sociální kapitál, sítě, dobrovolnictví, volný čas, komunitní intervence | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main goal this diploma thesis is to explore the influence of peer mentoring programs as a tool of community intervention for children and adolescents from the point of view of civic engagement and social capital. The influence is assessed to the recipients of mentoring programs care- to children and adolescents exposed to risk factors or risk environment. This thesis is secondary analysis of Mentoring programs evaluating research in mentoring programs Big Brother Big Sisters- Pět P in Czech republic, in-depth and longitudinal extraordinary study. In this study 7 mentoring couples were assessed for the time period of one year- in the beginning and one year after. Keys words Mentoring, Mentoring programs, Civic engagement, Citizenship, Social capital, Networks, Volunteer, Leisure time, Community intervention | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra studií občanské společnosti | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018554540106986 | |