Společné působení několika pedagogů v jedné třídě: východiska, cíle, kompetence
The joint effect of several teachers in one class: issues, objectives, competencies
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71521Identifikátory
SIS: 133793
Katalog UK: 990017985150106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Okrouhlíková, Lenka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Čeština v komunikaci neslyšících
Katedra / ústav / klinika
Ústav jazyků a komunikace neslyšících
Datum obhajoby
19. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
pedagog, asistent pedagoga, osobní asistent, spolupráce pedagogů, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, kompetence pedagogaKlíčová slova (anglicky)
pedagogue, pedagogical assistant, individual assistant, cooperation of pedagogues, pupil with special educational needs, pedagogical competencesBakalářská práce je zaměřena na společné působení dvou či více pedagogů ve výuce. Jejím cílem je komplexně popsat, za jakých okolností je možné se v České republice s více pedagogy v jedné třídě setkat, kdy a proč začalo být této spolupráce využíváno a jakých modelů kooperace je možno využít, aby výuka byla co nejefektivnější. Problematika je zpracována s ohledem na vzdělávání žáků se sluchovým postižením, stranou však nezůstává ani společné působení dvou a více pedagogů při vzdělávání žáků ostatních, tj. zejména žáků vzdělávaných v bilingválním prostředí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí práce je i terénní výzkum, v němž bylo společné působení několika pedagogů sledováno pomocí pozorování a rozhovorů v různých školních prostředích a podmínkách.
The bachelor thesis is focused on the cooperation of two or more pedagogues while teaching. Its aim is to describe widely in what circumstances in Czech Republic, it is possible to meet more teachers in one class, when and why this type of cooperation started being used and what models of cooperation are possible to use so the teaching is as effective as possible. The issue is viewed with regard to educating students with a hearing disability however the cooperation of two and more pedagogues while teaching other students, i.e. particularly students educated in a bilingual environment and students with special educational needs, is used as well. One part of the thesis is a fieldwork where is the cooperation of several pedagogues observed, by observation and conversation in different school environments and conditions.
