Barbara Moser-Mercer a její přínos pro vývoj teorie tlumočení (teoretická studie)
Barbara Moser-Mercer and her Contribution to the Development of Interpreting Studies
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71262Identifikátory
SIS: 132488
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Špirk, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Tlumočnictví: čeština - angličtina - Tlumočnictví: čeština - němčina
Katedra / ústav / klinika
Ústav translatologie
Datum obhajoby
17. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Barbara Moser-Mercerová, interdisciplinarita, kvalita tlumočení, pracovní podmínky, adaptivní expertíza, model zpracování informaceKlíčová slova (anglicky)
Barbara Moser-Mercer, interdisciplinarity, quality in interpreting, working conditions, adaptive expertise, information processing modelDiplomová práce je deskriptivní teoretickou studií zabývající se dílem teoretičky tlumočení, pedagožky a tlumočnice Barbary Moser-Mercerové. Práce mapuje jednotlivé badatelčiny výzkumné etapy a chronologicky sleduje její vývojové tendence a názorové i zájmové posuny. Věnuje se dominantním oblastem jejího výzkumu - především tlumočnické expertíze, otázkám kvality a pracovním podmínkám tlumočníků - a představuje také autorčin model tlumočení a jeho uplatnění v pedagogické praxi. Práce rovněž informuje o badatelčiných pedagogických a tlumočnických projektech a v neposlední řadě zmiňuje také přínos Moser-Mercerové v oblasti interdisciplinární spolupráce. Klíčová slova: Barbara Moser-Mercerová, interdisciplinarita, kvalita tlumočení, pracovní podmínky, adaptivní expertíza, model zpracování informace
This thesis is a descriptive theoretical study dealing with the work of the Interpreting Studies scholar, teacher and interpreter Barbara Moser-Mercer. This thesis analyses individual stages of her research and follows the development of her opinions and research interests. It looks into Moser-Mercer's dominant research areas - i.e. interpreting expertise, quality and interpreters' working conditions - and also introduces her model of interpreting and outlines its use in teaching. Furthermore, this thesis explores Moser-Mercer's teaching and interpreting projects and, last but not least, addresses her contribution to interdisciplinary cooperation. Key words: Barbara Moser-Mercer, interdisciplinarity, quality in interpreting, working conditions, adaptive expertise, information processing model