The presentation of speech, writing and thought in British newspapers.
Prezentace řeči, psaní a uvažování v britských novinách.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71241Identifikátory
SIS: 93858
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dušková, Libuše
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika - amerikanistika - Francouzština
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglického jazyka a didaktiky
Datum obhajoby
10. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
prezentace řeči, přímá řeč, nepřímá řeč, polopřímá řeč, korpus, bulvární žurnalistika, seriozní žurnalistika, novinová citace, The Guardian, The Daily MailKlíčová slova (anglicky)
speech presentation, direct speech, indirect speech, free direct speech, free indirect speech, narrator's representation of voice, narrative report of speech act, corpus, tabloid, broadsheet, The Guardian, The Daily MailDiplomová práce srovnává formy prezentace řeči (a okrajově psaní) v britských novinových článcích na základě teorie forem prezentace řeči, psaní a myšlení E. Semino a M. Shorta (2004). Na specializovaném korpusu šesti novinových článků srovnává kvantitativní a kvalitativní tendence jednotlivých kategorií prezentace řeči s důrazem na diagnostiku rozdílů a společných vlastností dvou novinových žánrů, seriozního "broadsheet" a populárního "tabloid" neboli bulváru. Práce aplikuje model prezentace řeči jako škálu s částečně propustnými hranicemi mezi jednotlivými body. Důraz je kladen na popis a analýzu funkce jednotlivých kategorií prezentace řeči v rovině informační, stylové, pragmatické a formální. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The thesis compares forms of speech presentation (and marginally writing presentation) in British newspapers through a theory of Speech, Writing and Thought presentation as introduced by E. Semino and M. Short (2004). On a specialised corpus of 6 newspaper articles, the work compares qualitive and quantitative tendencies of individual speech presentation categories, focusing on the diagnosis of differences and common points in two journalistic sub-genres, the tabloid and the broadsheet. The speech presentation categorization is applied as a clinal model with permeable borders between individual categories. The focus is on detecting and analysing the fucntions of individual categories of speech presentation in terms of information, style, pragmatics and form. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Využití moderních technologických pomůcek pro rozvoj mluvené řeči u dětí s těžkým sluchovým postižením.
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠleisová, Denisa (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 17. 9. 2019This thesis is concerned with aids intended for the speech development of children with hearing impairment. The theoretical part summarizes the subject matter of hearing impairment, the possibilities of compensatory aids, ... -
Vývoj řeči v MŠ se speciální třídou pro děti s vadami řeči
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKačerová, Lenka (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 24. 6. 2019 -
Komunikativní dovednosti a narušená komunikační schopnost u dětí před zahájením školní docházky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKonkusová, Markéta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 13. 1. 2014TITLE: Communicative skills and disturbed communications ability of children before initiation of school attendance. AUTHOR: Markéta Konkusová DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: doc. PeadDr, Jiřina ...